Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Cornelia

Hoge ren vast aan de grond

Recommended Posts

Ik wil een hoge (inloop)ren kopen of maken.

Nu alleen nog een vraag: moet een dergelijk hoge ren verankerd in de grond op de een of andere manier? En zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan?

De afmetingen worden dan ongeveer 1x3 meter met het hok eraan vast of 2x2 meter met een hok erin. Hok = Omlet Eglu (nog niet helemaal zeker).

De ren komt tegen een betonnen muur en een schuur. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang ze hem maar niet op kunnen tillen.

Belangrijker is de ondergrond, tegels of zand/aarde. In dat laatste geval moet je namelijk het gaas ingraven op de bodem.

Ik heb de rennen wel verankerd. Ik heb van die schutting palen met staken de grond in geslagen en daar het gaas op vast gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ren is een meter ingegraven in de tuin. Als er een schuur naast staat, moet je wel oppassen dat ze er niet onder kunnen gaan graven. Daar kunnen ze misschien geen kant op, maar dan verzakken de planken/tegels in de schuur. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik hem wel zou verankeren, al is het vanwege eventuele harde wind en verschuivingen. Heb je je hok al gekocht? De omlet hokken zijn wel gaaf alleen echt super duur voor wat je krijgt denk ik (heb er geen ervaring mee) je kunt ook kiezen voor de zelfgemaakte ren met daarin 2 of 3 kleinere schuilhokken dan ben je er ook. Ben benieuwd hoe het wordt, maak je tegen die tijd foto's? 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ondergrond worden tegels en een zandbak en aan de kant van de schuur komt ook gewoon gaas. 

Ik denk dat het gewicht gezien de afmetingen van de ren wel teveel zal zijn dat ze t optillen maar inderdaad dacht ik aan harde wind enzo.

@Renske34 ik heb de Omlet nog niet gekocht en is inderdaad wel duur maar is wel gemakkelijk schoon te houden van wat ik begreep en het aanbod houten hokken valt ook vies tegen: het meeste is van vurenhout of geimpregneerd terwijl ik begreep dat dat juist te vermijden is. En om dat nu ook nog zelf te gaan maken zie ik niet zitten.

Ik vrees dat het allemaal nog wel even zal duren maar als we zover zijn maak ik fotos zonder en met (hopelijk gelukkige) konijntjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou hem wel vast zetten. Hier in ieder geval wel gedaan. Zowel met palen die de grond in gaan als vastgezet aan de schuur (garage bij ons).

Je zou een funderingsbalk (bijv. een hardhouten balk) onder de panelen kunnen monteren, die balk vastzetten aan de muur en aan de tegels of in de grond. En daarop dan de renpanelen monteren. Verlengt de levensduur ook nog, helpt tegen vocht.

Ik ga van de zomer nieuwe rennen zetten. Eerst komen die op een tijdelijke plek, op stoeptegels, dan kies ik voor een houten balk er onder. In de definitieve opstelling komt er waarschijnlijk beton onder en denk ik dat ik een klein stukje op metsel met bakstenen, en daar dan de ren op vast zet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .