Ga naar inhoud

CBD-olie


Aanbevolen berichten

Hallo! Iemand ervaring met CBD-olie 2.75 procent voor artrose, stijve gewrichten? Wil het misschien gaan aanschaffen, maar twijfel nog. Ik hoop dat iemand mij tips, andere middelen, informatie kan geven! Knijntje is vaak stijf, en heeft heel licht artrose. Ben al van plan binnenkort brandnetel en aardbeienblad te gaan drogen, dus die heb ik dan alvast. Ik was benieuwd of hier misschien meer kennis was over CBD-olie voor konijn en over de dosering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het artrose is? Wat voor klachten zijn er precies? Hoe oud is het konijntje?

 

Als het echt artrose is zou ik echt met een dierenarts de behandeling bespreken. Homeopatisch kan mogelijk ondersteunen, maar atrose kan erg veel pijn geven en ontstekingen bij de gewrichten die niet zomaar overgaan met alleen kruiden. Er zijn dus zeker pijnstillers nodig. Het is een behoorlijk pijnlijke aandoening voor konijnen, die ook niet meer over gaat. 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/oud-senior-konijn-verzorgen/
 

Citaat


Artrose is een chronische aandoening waarbij het kraakbeen rond de gewrichten verminderd en verslechterd. Artrose kan ook voorkomen bij jonge konijnen, maar je ziet het wel iets vaker bij oudere dieren. Dieren die in het verleden bijvoorbeeld een botbreuk hebben gehad, zijn er vaak iets gevoeliger voor. Behandeling kan met medicijnen die ontstekingen verminderen en pijnstillers. Voor konijnen met Artrose kan de soort bodembedekking die je gebruik ook nog een  verschil maken.  Helaas is artrose chonisch. Er zijn wel behandelingen, maar geen genezing.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zeker, en de leeftijd is ook onbekend. Wel is bekend dat het om een oude opa gaat. De klachten zijn niet echt eerder opgevallen, maar nu we er een aantal wat jongere konijntjes bij hebben, valt het wel op hoe stijf hij is. Als je een jong konijntje pakt, zie je deze verschillen. Het jonge konijntje springt zonder het trapje te gebruiken het nachthok in. De oudere niet. Als je het hok hebt veranderd, of speelgoed in de ren durft hij er eerst lang niet op. Zijn bunnyflops, binkys etc. zijn veeeeeeel minder krachtig, en ook veel minder soepel. Hij is veel minder bewegelijk dan het jonge konijntje, de jonge konijntjes die spelen echt door totdat ze echt helemaal niks meer over hebben, en hij doet 1 binky en een heel kort stukje lopen en dan springt ie weer snel in zn hok of schuilspeelgoed in zijn ren. ik weet niet of je hier wat mee kunt, als je nog iets qua informatie over hem nodig hebt dan geef ik je dat.(de jonge konijntjes zijn ongeveer 6 maand)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het eens bij de dierenarts na laten kijken, of het echt artrose is en zo ja hoe ernstig het is. Als het echt artrose is, is pijnbestrijding het meest belangrijke. Als het andere gewrichtsproblemen zijn is  er misschien een compleet andere behandeling nodig. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent, en ook hoe erg het voor het konijntje zelf is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het percentage wel geschikt is voor konijnen. Als je rekent met een hondengewicht kom je per kilo konijn nog niet eens op 1 druppel per dag bij die 2,75%, dat lijkt me niet haalbaar. Misschien is het beter om voor een 1% olie te kiezen, als je er voor kiest om het te proberen. Dat is met het gewicht van kleinere dieren toch een stuk makkelijker te doseren.

 

Het lijkt me ook zeker niet verkeerd om eens bij de dierenarts langs te gaan, om te kijken waar er nu precies problemen zijn. Natuurlijk kun je ondersteunende kruiden overwegen. Waarom eigenlijk drogen als je de optie hebt om het vers te geven? Gedroogde kruiden zou ik alleen maar doen als je niet aan vers kunt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei nijntjes van mij:

Brandnetel kan je niet vers geven. Die moet je drogen

Jonge scheuten kun je zover ik weet gewoon "vers" geven (al zou ik ze wel een nachtje laten liggen). Van de grotere stengels zeggen ze inderdaad dat je ze beter alleen gedroogd kunt geven.

 

Heb je al naar berkenblad gekeken? Misschien is dat ook wel een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .