Ga naar inhoud

Problemen met bestaand koppel


Newby1981

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zo goed wat ik met Binky en Monky aan moet. (2 voedsters van 2 jaar oud) Het is altijd goed gegaan maar sinds ik ze gister in de grote buitenren heb gedaan is het weer foute boel. Binky zit alleen maar in z'n nachthok en komt er absoluut niet uit. Ook om te drinken dus niet. (ik geef haar nu zo 2x op een dag drinken) Monky zie ik alleen maar buiten op de berg zitten. Net Binky toch maar even buiten gezet en het deurtje dicht gedaan maar dan wordt ze gelijk opgejaagd door Monky. Binky vliegt er als een speer vandoor als zij alleen Monky nog maar ziet. Eten doen ze ook allebei niet goed. (wel een beetje maar niet zoals ze hoort) Ze hebben bijna 3 maanden in een kleine ren in de (onverwarmde) garage gezeten en daar gaat het wel goed (op een paar kleinigheidjes na dan) terwijl die ruimte hartstikke klein is. Ik snap er gewoon niets meer van en weet eigenlijk niet wat ik moet doen. 

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik er 1 moet 'ruilen'  (dit klinkt zo fout...) bij de opvang. Bij dat idee breekt m'n hart maar ik wil Binky ook niet zo ongelukkig en gestresst zien. Of moet ik het nog wat langer een kans geven? Hebben jullie nog tips of ideeën? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang hebben ze samen gezeten in de garage? Vaak is twee voedsters niet de beste combinatie. Nu met de wijziging van het verblijf kan er weer een reden zijn om de rangorde opnieuw te bepalen.

Zitten ze vanaf nu permanent buiten? En is het nieuwe hok nieuw of heeft daar al eerder een van hun in gewoond? 

Het klinkt alsof ze door alle ruimte even niet meer weten hoe ze samen moeten leven. Er is nu ook genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan waardoor deze onrust wellicht alleen maar langer duurt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is 2 voedsters meestal niet de juiste combinatie. Ik zou hier zelf ook niet voor gekozen hebben maar ik heb ze ruim 1,5 jaar geleden van iemand overgenomen toen ik zelf sowieso nog geen verstand van konijnen had. Ze hebben altijd buiten gewoond, hebben een groot hok en een grote ren. Nooit echt problemen gehad. In november heb ik ze in de garage gehaald in een kleine ren ivm gezondheidsproblemen van Binky. Ook al ging het snel beter, ik heb ze daar gehouden omdat ik bang was dat het te koud was buiten. Sinds disndag zitten ze weer buiten en gaat het niet zo goed.

Hoewel ik wel moet zeggen dat Binky gisteravond om 10 uur nog buiten zat en vanmorgen ook en hij leek vrolijk en niet (meer) bang voor Monky.

Wel eten ze allebei nog slecht. Zou dit door de verandering van 'huís' kunnen komen en de bijbehorende stress?

Ook heb ik een paar keer plakpoep / blinderdarmkeutels (kon het niet goed zien want het was plat getrapt) gevonden terwijl ik dit in de kleine ren nooit heb gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zorgen dat er in het nachthok in ieder geval water en hooi is voor Binky.

 

Het is gewoon weer een nieuwe koppeling, een verhuizing naar nieuw terrein. Daarbij is het ook voorjaar, tenzij beide dames gecastreerd zijn zal dat dus ook zeker mee spelen.

 

Het heeft denk ik gewoon tijd nodig. Het klinkt niet als echt een ideale match, maar het klinkt ook niet alsof het helemaal geen slagingskans heeft. Ze moeten gewoon weer beiden hun vertrouwde plekje en verhouding tot elkaar vinden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop idd dat het goed komt. Ik vond het iig al positief dat Binky gisteravond en vanmorgen buiten was en vrolijk leek en zij Monky beter kon verdragen.

 

 Hooi is sowieso altijd aanwezig in het nachthok. Ik zal er ook een bakje water neerzetten.

 

Ik moet er eigenlijk niet aan denken om afstand van 1 van de 2 te doen, dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Zeker niet als ik niet weer ze terecht komen.

Ze zijn wel allebei gecastreerd dus van hormonen hebben ze hopelijk minder last.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .