Spring naar bijdragen
Konijnenliefdexxl

Konijn traan oog

Recommended Posts

Hallo, 

Mijn konijn heeft last van een traan oog, tenminste daar lijkt het op het is een soort geel wit spul in de vorm van een traan. Hij krabt eraan en nu is een gedeelte van zijn vacht rond zijn oog er af. Het is hard als je voelt en ik dacht misschien weet iemand wat ik hieraan kan doen? 

Ps dierenarts GEEN optie. 

Misschien is er iemand die het zelfde heeft en weet er een middel voor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent wettelijk verplicht met een dier dat medisch iets mankeert naar de dierenarts te gaan, dus ik begrijp de "dierenarts is geen optie" niet.

Waarschijnlijk zal er in ieder geval controle van de dierenarts nodig zijn: controle met contrastvloeistof op beschadigingen van het oog, controle of er niets in de ooghoek / neus vast zit (hooispriet oid), daar heeft toch echt alleen de dierenarts de middelen voor. En aangezien het toch wat ontstoken klinkt, zal er ook een antibiotica zalf nodig zijn vermoed ik (ook alleen op recept via dierenarts te krijgen). 

Allemaal niets schokkens qua bedragen, consult + wat medicijnen. Maar wel iets waar je voor naar de dierenarts moet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo is de dierenarts geen optie? Dit is toch wel een gevalletje waarbij ik direct naar de dierenarts zou gaan. Klinkt als een ontstoken oogje, verstopt traanbuisje of misschien zit er inderdaad iets in het oogje wat je met het blote oog niet ziet.

Gelijk bellen voor een afspraak is mijn enige advies.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .