Spring naar bijdragen
Rifca

Welke ‘soort’ vacht heeft Milou?

Recommended Posts

De prachtige dame op de foto komt uiteraard uit de opvang. Altijd een verassing waar je mee thuis komt 😉

Het kammen van haar lange vacht zijn we allebij een beetje beu en vooral klitten rond het staartje en onder het kinnetje zijn lastig te kammen. Ze is inmiddels geknipt en dat scheelt een boel, maar wil toch ook langs een trimmer. 

Maar nu vraag ik me af hoe de vacht die ze heeft eigenlijk heet? Of is het een bepaald ras?

Qua langharige soorten ken ik angora en teddy maar beiden zijn naar mijn idee anders dan het vachtje van Milou. 

Of maakt het voor een trimmer helemaal niet uit wat voor een soort vachtje het precies is?

5667ED7D-72D4-4A6B-90FE-E14228D45889.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is zoveel verschil in vachtjes bij "teddy" konijntjes, daar zijn niet echt benamingen voor verder bij konijnen.  De trimmer zal er vanzelf achter komen tijdens de behandeling of dit konijn een goed opgebouwd vachtje heeft, of eentje die heel lastig bij te houden is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je reactie. Zoals ik het lees valt dit vachtje wel onder de noemer teddy, maar zegt die term verder niet zoveel. Begrijp ik het zo een beetje goed?

Een “goed opgebouwd vachtje”, mag ik vragen wat je daarmee bedoeld?

Haar vacht groeit wel behoorlijk snel en klit minstens net zo snel 😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .