Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Foto's gevraagd van snoepende konijnen

Recommended Posts

Voor de nieuwsbrief van deze maand zoek ik nog enkele leuke foto's van snoepende konijnen!

Denk aan knaagstengels, snoepjes enz. Eventueel ook van konijnen die (heel slecht!) brood of knaagstenen / likstenen eten?! 

Iemand leuke foto's die ik mag gebruiken voor de nieuwsbrief? 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag als je foto's hebt, ze mailen naar info@bunnybunch.nl of in dit topic plaatsen, of whatsappen naar 06 83 712 457. Net wat je makkelijk vind 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niemand konijnen met knaagstenen foto's? Goed hoor! haha. Ik bedacht me dat ik bij de stand-spullen een knaagsteen en liksteen heb zitten (als voorbeeld van wat fout is). Even kijken of ik mijn eigen konijnen daarmee op de foto krijg 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oooh ik ben echt de slechtste konijnenmama ooit haha! Ik stond net met een boterham voor Brenda d'r neus te zwaaien zodat ze toe zou happen voor een foto, maar vervolgens mocht ze die boterham natuurlijk niet opeten! hahaha. 

Ze hebben een kokossnoepje gehad om het goed te maken ❤️

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat niet, er staat wel duidelijk bij dat het om "ongezond konijnensnoep" gaat en een uitleg waarom brood niet goed is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Arme Brenda! Of nouja volgens mij is een konijn eigenlijk veel zieliger als hij/zij wel een boterham mag eten.

Wel een leuke foto😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede nieuwsbrief! 

Ik heb wel een vraagje, ik heb de mueslimix besteld bij je, maar die kunnen ze beter niet eten ivm de granen?

ik hoor het graag! 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei fiep:

Goede nieuwsbrief! 

Ik heb wel een vraagje, ik heb de mueslimix besteld bij je, maar die kunnen ze beter niet eten ivm de granen?

ik hoor het graag! 😀

De kruidenmuesli bedoel je?  Dat is sowieso een aanvullende, echt een snoepmix. Je mag het geven, maar wel met mate. 

Het ligt er aan of je echt graanvrij wil voeren of niet. Als je echt volledig graanvrij wil voeren, dan is de muesli niet geschikt in kun je beter voor een graanvrij alternatief kiezen (bijv. gewoon de groentenmix).

Over een tijdje ga ik over naar een nieuwe webwinkel, dan ga ik bij elk product netjes vermelden of er granen in zitten of niet, het kan maar duidelijk zijn 😉 Er is nu ook al een productgroep voor graanvrije snacks, die vind je hier: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnenvoer/snacks-48/graanvrije-snacks.html

Graanvrij is zeker beter. Maar zolang het hoofdvoer echt hooi en grassen is, aangevuld met groenvoer, knaaghout en dat soort dingen, en je granen echt maar minimaal bij geeft, af en toe als snoepje, dan zal het effect wel meevallen. 

Leuk weetje: Wist je trouwens dat granen eigenlijk ook grassen zijn 😉 

Konijnen mogen de korrels, de graankorrels niet eten. Maar de bladeren en stengels (als in stro), die mogen ze wel gewoon eten 😉 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel @Evee ! Ik geef niet perse graanvrij, maar wil wel zo gezond mogelijk. Sowieso geef ik deze mix maar een of een paar keer per week.

Misschien kan ik het lekkers er wel uitvissen voor ze, of sla ik dan door? 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een keer een graantje is geen probleem, maar je moet voorkomen dat graan een groot onderdeel van de voeding uit gaat maken (wat het natuurlijk wel word als je een brok geeft met graan, snacks met graan, en al helemaal als het geen goede hooieters zijn daarnaast).

Je kan het uitzoeken, er zit ook genoeg in wat geen graan is haha. Maar als je het zomaar een paar keer per week in kleine hoeveelheid geeft kan het zeker geen kwaad 🙂 Zie het als taartje / toetje / bezoekje aan de Mac. Niet te veel, niet te vaak. Maar als ze verder gewoon goede gevarieerde voeding krijgen, zorgt het niet voor problemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze krijgen beaphar care plus, daar zit zeker ook graan in? Gelukkig eten ze wel goed hooi etc. Volgende keer bestel ik gewoon weer wat anders, ondanks dat ze dit wel heel lekker vinden. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In care plus zit inderdaad ook graan.

Ik ben zelf nu sinds een jaar of 2 denk ik over op graanvrij, ik moet zeggen dat ik het idee heb dat ze het er allemaal echt super goed op doen. Ze eten er hier ook super goed hooi bij. En ook best flinke porties groenvoer. Een prima balans, eigenlijk nooit klachten met de spijsvertering, zelfs niet in de verhaarperiodes (*klopt het nu af*).  Ik geef niet veel snoep, als ik wat geef is het incidenteel iets om te testen, of af en toe wat lekkers van fruit in de groenteschotel. Of als ik het zelf kies is het kokos of johannesbrood.  De loops van supreme vallen hier wel goed in de smaak bijvoorbeeld, zit ook niet veel troep in (wel granen overigens 😉  ). De snowballs van rosewood vinden ze ook super, maar die worden niet meer gemaakt en ik ben zelf ook aan de allerlaatste toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien voor mij ook iets om te overwegen... ik eet zelf nu ook sinds kort tarwevrij. 😅

snoepjes zijn hier johannesbrood (stinkt! 😂), zonnebloempitjes, wortelstukjes, af en toe een half druifje of plakje banaan ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .