Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Ldp

Vechtende cavia's

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Ik heb 2 mannetjes cavia's in 1 kooi en het zijn broertjes. Soms hadden ze al gevechten maar nu kwam ik thuis en trof ze bijtend aan. Geen bloed en volgens mij ook geen wonden. Ik lees dat je ze niet apart moet doen, maar ik wil geen bloed! Ze zijn nog nooit geweest bij vrouwtjes en ze zijn naast onze vissen de enige huisdieren in huis. Heb nu de een onder een doos gezet maar dat werkt niet zo heel goed. Help!

-LDP

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet zo heel erg veel verstand van cavia's maar weet dat als ze eenmaal gekoppeld zijn er niet zo heel snel onrust is. 

Kan het zijn dat één van de twee iets mankeert? Dat ze daardoor zijn gaan vechten? 

Ik zou ze voor nou echt even uit elkaar houden, even een time out. Uitzoeken wat de oorzaak is, en kijken of een nieuwe koppelpoging mogelijk is als je de oorzaak gevonden hebt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-2-2019 at 21:36 zei Evee:

Ik heb niet zo heel erg veel verstand van cavia's maar weet dat als ze eenmaal gekoppeld zijn er niet zo heel snel onrust is. 

Kan het zijn dat één van de twee iets mankeert? Dat ze daardoor zijn gaan vechten? 

Ik zou ze voor nou echt even uit elkaar houden, even een time out. Uitzoeken wat de oorzaak is, en kijken of een nieuwe koppelpoging mogelijk is als je de oorzaak gevonden hebt. 

Hoi! Even een update, we gaan binnenkort met een naar de dierenarts door een verdachte bol poep rond de kont. Het lijkt nu op vrede, hier een foto van ze. Bedankt allemaal!

IMG-20190221-WA0024.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, update!

Punky heeft een bijtwond en we zijn nu de kooi in 2en aan het splitsen met gaas.. Conclusie: Geen mannetjes cavia's bij elkaar. We moeten nu ook 3 maal daags met zalf de wond insmeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook twee mannetjes cavia’s bij elkaar. Kiwi is 2 en Boelie anderhalf, soms wilt kiwi de baas spelen en dan loopt het op vechten uit, maar aangezien ze vrij rondlopen hebben ze de ruimte om weg te rennen. Ook wel eens een bijtwondje gehad. Voor de rest slapen ze wel samen in het nachthok. En ook grappig om te zien als kiwi weer in de aanval wilt gaan en ikzijn naam roep hij het slaaphok induikt, lijkt wel of hij begrijpt dat hij dat niet mag:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Maksi:

Ik heb ook twee mannetjes cavia’s bij elkaar. Kiwi is 2 en Boelie anderhalf, soms wilt kiwi de baas spelen en dan loopt het op vechten uit, maar aangezien ze vrij rondlopen hebben ze de ruimte om weg te rennen. Ook wel eens een bijtwondje gehad. Voor de rest slapen ze wel samen in het nachthok. En ook grappig om te zien als kiwi weer in de aanval wilt gaan en ikzijn naam roep hij het slaaphok induikt, lijkt wel of hij begrijpt dat hij dat niet mag:D

Hoi!

Wij moesten de caafjes op advies van de dierenarts uit elkaar doen omdat het een best grote wond was. Gelukkig werkt Punky heel erg mee en is het al bijna weg.

IMG-20190225-WA0056.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites