Ga naar inhoud

Plassen


Dafne

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik heb een klein vraagje ik heb een dwergkonijn geen hangoor maar ze plast de laatste tijd mij helemaal onder in het begin weer ze dat ook een paar keer maar na tijdje was dat getipt maar nu is het weer begonnen en ik vroeg me af waar het vandaan komt ineens?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een rammetje of een voedster?  Ik vermoed dat hij/zij niet gecastreerd is. Deze tijd van het jaar spelen de hormonen van konijnen erg sterk op, tijd voor de voortplanting, met bijbehorend hormonaal gedrag.

 

Extra veel markeren om het terrein eigen te maken. En dat doen ze vaak vooral op plekken waar andere geuren hangen / hun geur vervaagd word door dat van iets/iemand anders. Plekken als de bank, bed, en jijzelf vallen daar dus ook onder. 

 

Castratie kan zeker helpen. En voordeel is dat hij dan ook kan samenleven met een soortgenootje, wat er voor zorgt dat ze veel natuurlijk gedrag kunnen vertonen met de partner, ipv met het mensenbaasje, die daar toch niet zo veel van snapt en ook niet altijd voor beschikbaar is, tov een konijnenmaatje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Evee:

Is het een rammetje of een voedster?  Ik vermoed dat hij/zij niet gecastreerd is. Deze tijd van het jaar spelen de hormonen van konijnen erg sterk op, tijd voor de voortplanting, met bijbehorend hormonaal gedrag.

 

Extra veel markeren om het terrein eigen te maken. En dat doen ze vaak vooral op plekken waar andere geuren hangen / hun geur vervaagd word door dat van iets/iemand anders. Plekken als de bank, bed, en jijzelf vallen daar dus ook onder. 

 

Castratie kan zeker helpen. En voordeel is dat hij dan ook kan samenleven met een soortgenootje, wat er voor zorgt dat ze veel natuurlijk gedrag kunnen vertonen met de partner, ipv met het mensenbaasje, die daar toch niet zo veel van snapt en ook niet altijd voor beschikbaar is, tov een konijnenmaatje. 

Bedankt voor je reactie ik weet genoeg en ja ze is een voedster maar nog niet gesteriliseerd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .