Ga naar inhoud

Hartog gedroogd gras


SnowWhite&LittleAngel

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, ik heb een vraagje.

 

mijn lieve baby’s zijn opeens gestopt met hooi eten, en zelfs de selective brokjes die ze normaal binnen no-time op hebben laten ze staan. Groentes eten ze een paar minuten en daarna stoppen ze weer. Ik ben gisteren naar de dierenarts gegaan met ze en hun tanden en kiezen zijn helemaal ik orde! ( thank god). De dierenarts heeft ze onderzocht maar kan niks geks vinden. Ze hebben voor de zekerheid wel een pijnstiller gehad en een injectie die de maag en darm stimuleerd. 

 

Maar het probleem met het niet echt willen eten was dus nog steeds een raadsel...

 

ik heb ondertussen 3 hooi soorten thuis staan:

timothy hooi

nature’s best bergweide hooi

en puik kruidenhooi met kamille en munt.

Geen van drieen word gegeten ja 6 happen ofzo...

 

ik ben echt ten einde raad en heb een baal van hartog gedroogd gras gehaald. Dit eten ze gelukkig wel nog steeds minimaal maar ze eten! De Dierenarts gaf me ook dwangvoer mee maar dat wil ik echt absoluut niet geven dat veroorzaak veel te veel stress voor ze.

 

ik weet dat de eiwitten in gedroogd gras erg hoog zijn. Maar zou je dit wel onbeperkt kunnen aanbieden? 

 

En heeft er iemand anders nog een gouden tip? 

 

Groetjes,

charlotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt niets anders eten, is gedroogd gras wel een optie. Het is beter dat ze dat eten, dan dat ze geen hooi eten.

 

Hoewel ik zelf zou adviseren om het te mengen, bijvoorbeeld met de andere soorten die je hebt staan. Wie weten eten ze die soorten op die manier wel beter. Meng het in een grote emmer, en doe bijv. 50% gedroogd gras, en voor de rest de andere soorten (hoef je die ook niet weg te doen).  Eventueel nog wat eetlust opwekkende kruiden er door mixen.

 

Dwangvoeren zou ik pas doen als ze echt niets meer eten. Handig om in huis te hebben, dat zeker. Maar zolang ze nog iets eten (al is het maar de 6 happen hooi), hoef je niet te dwangvoeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Evee:

Als ze echt niets anders eten, is gedroogd gras wel een optie. Het is beter dat ze dat eten, dan dat ze geen hooi eten.

 

Hoewel ik zelf zou adviseren om het te mengen, bijvoorbeeld met de andere soorten die je hebt staan. Wie weten eten ze die soorten op die manier wel beter. Meng het in een grote emmer, en doe bijv. 50% gedroogd gras, en voor de rest de andere soorten (hoef je die ook niet weg te doen).  Eventueel nog wat eetlust opwekkende kruiden er door mixen.

 

Dwangvoeren zou ik pas doen als ze echt niets meer eten. Handig om in huis te hebben, dat zeker. Maar zolang ze nog iets eten (al is het maar de 6 happen hooi), hoef je niet te dwangvoeren. 

Er hangt op dit moment ook nog steeds een balletje met hooi in het hok maar helaas kijken ze daar niet echt naar maar mengen is heel slim daar had ik nog niet aangedacht!

 

welke kruiden zou je adviseren om er doorheen te doen? Dan ga ik die ook nog halen.

 

de brokjes gingen er vandaag al een stuk beter in dus dat is positief maar ik heb veel liever dat ze het hooi eten natuurlijk.... ik ga het meteen even mengen! 

 

Super bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .