Ga naar inhoud

Paar hapjes kruiden genoeg na operatie?


Nesta

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Mijn voedster is gisteren gecastreerd en bij de dierenarts hebben ze haar nog wat gedwangvoerd. Dit zal gisteren in de middag gebeurd zijn. 

 

Eenmaal thuis heb ik haar terug in haar vertrouwde omgeving gezet en ze heeft ongeveer 5 stengeltjes selderij en wat basilicum blaadjes gegeten. Wat ze vannacht precies gegeten heeft weet ik niet precies, omdat haar vriendje natuurlijk vrolijk de boel op eet. Ze lag in elk geval omringd met kruiden, sla, hooi, hooithee en biks. Ze is nog vrij rustig en zit voornamelijk in een hoekje, maar af en toe hupst ze moeiteloos wat rond.

 

Vanochtend was er niet heel veel verandering. Met veel dwang heb ik de pijnstilling erin gekregen en ze heeft een paar blaadjes selderij en basilicum gegeten en ze drinkt ook wat. Geen keutels nog.

 

Mijn vraag is nu, wanneer precies moet ik beginnen met dwangvoeren. Ze eet dus wel af en toe wat, maar dit zijn maar kleine hoeveelheden kruiden. Telt dat als 'zelfstandig eten'? Ik lees namelijk overal dat als ze niet zelfstandig eet, je dan dwangvoer moet geven, maar ik vind het lastig om te bepalen of het nu al nodig is of dat ik gewoon even geduld moet hebben. Dwangvoeren zal haar veel stress opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet. Dwangvoeren is niet nodig als ze zelf eet, ook al eet ze maar een klein beetje groenvoer.

 

Dwangvoeren doe je om te zorgen dat de darmen niet stil vallen, en zolang ze zelf iets eet, al is het maar weinig, zullen die niet stil vallen en is dwangvoeren dus niet nodig. 

 

Pijnstiller is wel belangrijk, dus dat zou ik de eerste 2 dagen na de operatie in ieder geval geven, en daarna kijken of het nodig is of niet. 

 

Beterschap voor haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .