Ga naar inhoud

Konijn heeft veel rubber gegeten


KingDibbes

Aanbevolen berichten

Nadat ik net het hok had aangeveegd etc heb ik per ongeluk de rubberen bezem laten staan. 

Toen ik terug kwam had hij heel de bezem aangevreten en  daarmee best veel rubber binnen gekregen (lag niks op de grond oid) 

 

Dierenarts gebeld, ze kunnen niks doen. Ik moet het afwachten. 

 

Hij was net herstellende van de castratie en nu dit weer. Vraag me echt af waarom 😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad afwachten tot het er via de natuurlijke weg weer uitkomt. Waar je wel even extra op kunt/moet letten is dat hij wel goed blijft keutelen, eten en drinken.  

 

Probeer het maar als positief te zien dat hij inmiddels zover van de castratie is hersteld, dat hij zich goed genoeg voelt om te gaan slopen 😀 Hopelijk loopt het allemaal goed af en poept hij het snel allemaal weer netjes uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, afwachten. Zorgen dat hij goed blijft eten en drinken, en het komt er met de keutels weer uit, als het goed is, dat zou ongeveer 24 uur nadat hij het gegeten heeft moeten zijn, daarna is het gevaar weer geweken. 

 

Wees wel allert op tekenen van verstopping. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht ging alles goed. Vanmorgen keutelde hij prima en hij eet goed. 

Ik moet helaas naar mijn werk en ben ook nog eens laat terug. Uur of 7 vanavond pas. Heb verdorie precies vandaag cursus. Het knagen was gisteravond dus +24 uur is uur of 9 vanavond. Dan ben ik wel thuis en kan ik zien hoe het met hem gaat. 

😞 kan je vertellen dat ik een waardeloze nacht heb gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Dat snap ik! Is er niet een buurvrouw of familielid die tussen de middag eventjes kan checken hoe het gaat? Of heb je een konijnencam op het verblijf hangen toevallig? 😉 

De buurvrouw gaat om 16:00u even kijken. 

Mijn partner heeft het tot 10:00u in de gatem gehouden. 

 

Hij was nog altijd levendig 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Evee:

Je hebt er toch geen invloed op, zenuwen is niet nodig. Je hebt netjes gezorgd voor een paar controlemomentjes vandaag, dus als er wat is kan er snel genoeg actie ondernomen worden. Pas druk maken als het nodig is, zou ik zeggen 🙂 

Hij heeft vandaag wel gekeuteld. Want ik heb vanmorgen bijna de hele wc schoongemaakt en er liggen nieuwe keutels in (met rubber erin). 

Hij is ook vrolijk en eet zn andijvie met moordend tempo op. Hij heeft ook al de helft van de dagelijkse portie science selective op. 

Hooi is wat minder. Maargoed hij eet en er komt rubber uit..fingers crossed dat alles eruit komt en dat is best wel veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig eet hij af en toe aan zn hooi. En gaat hij regelmatig op de wc. 

Hij is nog levendig en komt meteen als ik rammel met de snoepjesbak... 

Alle biks is ondertussen op.. 

 

Ik twijfel of ik nog beetje groenvoer zal geven want dan blijven die darmen lekker bewegen en komt hopelijk alles er vanavond uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .