Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Laartje002

Is deze koppeling gelukt?

Recommended Posts

Hoi!

Ik heb nu 2 voedsters, 1 ram. De ene voedster is een dwerg, de andere is een stukje groter en langharig. De koppeling heeft een behoorlijke tijd geduurd, aangezien het harige konijn van de dierenbescherming kwam en nog vrij schrikkerig was. Ook was ze niet gewend aan koude temperaturen, ondanks haar wintervacht. Nu is het weer ietsje warmer en schijnt de zon weer wat meer. Nu kwam ik vandaag tot de conclusie, dat ze het opeens (waarschijnlijk) beslist hadden. Nu ben ik er niet helemaal zeker van, dus vraag ik jullie of iemand enig idee heeft of dit goed/slecht/middelmatig klinkt.

Het harige konijn heeft best lang in het bovenste hokje gezeten, omdat zij een beetje angstig was voor alles. Vandaag sprong ze omlaag, eiste ze haar eten op en ging zelfs naar buiten (eerst was ze altijd bang voor wind, geluiden etc. dus deed ze dat niet).

De andere voedster lijkt haar afstand te houden. Ze rennen soms een beetje achter elkaar aan in de ren, maar zonder te vechten of iets dergelijks. De ram lijkt een beetje te bemiddelen tussen de twee. Soms gaat hij bij de een zitten, dan bij de ander. Ook gaat er er tussenin staan, zodra ze achter elkaar aangaan. 

Graag hoor ik jullie hierover.

Groetjes

Laartje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was het een bestaand koppel, en heb je er een voedster bij gezet? Of zijn het 3 nieuwe konijnen? Heb je ze direct in het verblijf gezet, of eerst gekoppeld op neutraal terrein? Hoe lang zitten ze nu al samen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Evee:

Was het een bestaand koppel, en heb je er een voedster bij gezet? Of zijn het 3 nieuwe konijnen? Heb je ze direct in het verblijf gezet, of eerst gekoppeld op neutraal terrein? Hoe lang zitten ze nu al samen? 

Het was een bestaand koppel, waar nu 1 voedster bij is gezet. Ze zijn gekoppeld op neutraal terrein, en ik heb ze vervolgens in hun gezamenlijke hok gezet. De precieze duur weet ik niet meer exact. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt niet slecht, maar wel alsof de koppeling nog wel echt aan de gang is. Ik weet niet hoe lang ze op dit terrein zitten / gekoppeld zijn, maar het kans wel weken, soms zelfs 3-4 maanden duren voor er echt rust is, ze echt gaan settelen. Ik denk dus dat het wel goed slagingskans heeft allemaal, maar dat ze hun plekje nog een beetje moeten vinden in de groep.

Bij drietallen is het wel vaak dat er toch één een beetje buiten de boot valt. Het kan dus zijn dat het geen echt klef drietal zal worden, maar een klef koppel met een huisgenoot, qua verhoudingen. Op zich ook niet erg, zolang ze maar niet gepest worden of ongelukkig zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Het klinkt niet slecht, maar wel alsof de koppeling nog wel echt aan de gang is. Ik weet niet hoe lang ze op dit terrein zitten / gekoppeld zijn, maar het kans wel weken, soms zelfs 3-4 maanden duren voor er echt rust is, ze echt gaan settelen. Ik denk dus dat het wel goed slagingskans heeft allemaal, maar dat ze hun plekje nog een beetje moeten vinden in de groep.

Bij drietallen is het wel vaak dat er toch één een beetje buiten de boot valt. Het kan dus zijn dat het geen echt klef drietal zal worden, maar een klef koppel met een huisgenoot, qua verhoudingen. Op zich ook niet erg, zolang ze maar niet gepest worden of ongelukkig zijn.

@Evee en hoe zou je tegen die tijd merken, als ze gepest wordt of ongelukkig is? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites