Ga naar inhoud

Konijn plots geen snoep + adhd?


Shasta

Aanbevolen berichten

We hebben twee 'dwerg' nijnen binnen zitten, (Mori is ons gestoord overgroeid dwergkonijn, gecastreerde ram, en Tiamat is onze mini sloopster) en ze mogen samen dagelijks uren aan een stuk de hele living + keuken doorsjezen. Nu viel me vandaag op dat Tia wel interesse had in eten, maar snoep moest ze niet hebben. Ze steekt zich plots vol met hooi, ik heb ze wat groenvoer gegeven zodat ik zeker weet dat ze kan kiezen en waar ze ook af en toe een sprietje uit gaat halen, en ze heeft haar basic brokjes nog die ze ook wel wat eet. Ze zit wel letterlijk geen twee seconden stil om te eten, dat is proppen en weglopen. Het valt op dat ze gewoon nog drie keer zo sloperig is als normaal :') Ze is sowieso een ongelofelijk actief konijn, maar het lijkt bijna alsof ze een koffietje of drie heeft gehad. Van links naar rechts, van de keuken door de eetkamer door de living, Mori's hok onveilig maken, in kartonnen dozen gaan zitten en me dan aankijken alsof ze iets van plan is, met kattenspeeltjes zodanig slepen dat mijn broers zich afvragen wie er hier beneden aan volksverhuizing doet,... Er sneuvelen altijd dingen in haar pad (ze is dan ook een klein terreurkind soms 🙈) maar dit is net alsof ik een orkaan los heb gelaten. Komt iemand dit bekend voor? 

 

Mori is ondertussen dubbel zo groot als zij (en twee keer zo dik) en hij probeert haar soms enthousiast te volgen maar ik heb de zielepoot daarstraks moeten helpen omdat hij te optimistisch was met door openingen tussen kasten te raken waar zij als klein gevaarte wel doorkan 😂 Momenteel heeft Tia een schoenendoos gevonden en is ze daarmee aan het gooien. Wat een chaos! En dat van een diertje van 20 cm! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .