Ga naar inhoud

Schijnzwanger?


Mari5ka

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen: mijn naam is Mariska en woon samen met mijn vriend, onze zoon en onze 2 konijnen Winnie en Paddy in Zuid-Holland.

 

Winnie (voedster) en Paddy (gecastreerde ram) hebben we in sept 2018 een fijn thuis gegeven nadat Paddy was afgestaan aan een kinderboerderij en door hun succesvol is gekoppeld met Winnie. Het is ontzettend leuk en lief koppel. Paddy is erg schuw maar ze hebben heerlijk de ruimte en hebben het samen erg leuk.

 

Winnie heeft al een tijdje geleden een hol gegraven in de hoek van de tuin waar wij eigenlijk niet bij kunnen komen. Omdat ze er zoveel plezier aan beleefde en het verder geen kwaad kon hebben we haar haar gang laten gaan.

 

Gisteren is de hele dag druk bezig geweest met hooi en stro naar haar hol te brengen en aan het einde van de middag begon ze zichzelf te plukken en ook die haren werden naar haar nest gebracht. Omdat Paddy volgens de kinderboerderij gecastreerd was, dachten we dat het om een schijnzwangerschap ging en lieten we haar dus haar gang gaan.

Maar sinds vanmorgen wordt ze regelmatig bereden/gedekt door Paddy (dit heb ik ze niet eerder zien doen) en nu ben ik dus bang dat Paddy misschien niet gecastreerd is en Winnie dus een nestje met jongen in haar hol heeft.

 

Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat Paddy niet gecastreerd is want dat heeft de kinderboerderij duidelijk aan gegeven. Omdat Paddy nogal getraumatiseerd was bij zijn vorige eigenaren vonden ze het namelijk heel belangrijk dat hij een nieuw, rustig  en liefdevol huis zou krijgen. 

 

Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: excuses, ik dacht dat het om de voedster ging.

 

Als je twijfeld aan castratie van de ram zou ik twee dingen doen: 1. checken of er jongen in het nest liggen. En 2. de dierenarts vandaag nog laten checken of hij gecastreerd is of niet.

 

Soms zeggen mensen dingen als verkooppraatje die niet waar zijn. Dat is met konijnen via marktplaats bijv. ook altijd onzeker. Iemand kan roepen "is gecastreerd". Maar tot je bij een dierenarts geweest bent, weet je het niet zeker. Ik zeg niet dat het de schuld van de kinderboerderij is, maar als zij het konijn niet zelf hebben laten castreren, maar de mededeling van de vorige eigenaar geloofd hebben dat hij gecastreerd was, weet je het gewoon echt niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .