Ga naar inhoud

Konijn drinkt niet na castratie


KingDibbes

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Mijn konijn Doodle drinkt niet meer sinds zijn castratie. 

Wel heeft hij gekeuteld en een klein plasje gedaan. 

 

Vannacht om 4 uur heb ik heb met een spuitje water gegeven. 3 ml om te kijken of hij ging drinken. Nee dus.

Hij heeft de keuze uit twee drinkflessen en twee bakjes hooithee. 

 

Ga zo naar de dierenarts met hem en keep you posted. Nog tips? 

 

Hij eet al wel weer groenten, klein beetje biks (science selective)  en snoepjes (die het liefste). 

En hij is vrolijk. 

 

IMG-20190206-WA0001.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je ook groenvoer? Daar zit inderdaad best wat vocht in. Ik weet niet of hij ook nog medicijnen zoals pijnstillers krijgt, maar ook daar zit meestal vocht in.

 

Als je alleen een drinkfles hebt hangen, zet er dan zeker ook een bakje water bij. Wat ik na operaties ook vaak doe is hooithee maken (water koken, in een bakje met een pluk hooi, het laten afkoelen, dan hooi er uit en aan het konijn serveren), dat vinden ze vaak erg lekker smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee bakjes hooithee staan en hij heeft een drinkfles met water.

Maar hij wil nog steeds niet drinken.

Dierenarts vond het niet zo heel spannend, Doodle is vrolijk, geen verhoging, wond zag er prima uit. Dus ze zag geen reden om paniek te zaaien. Inderdaad wat meer andijvie en dan afwachten. Wat ik nu gedaan heb is de andijvie wassen en dan nat geven.


Ik moest er rekening mee houden dat hij nog 2 a 3 dagen niet lekker was.

Overigens krijgt hij Metacam als medicijnen en heeft ze nog een injectie gegeven om zn eetlust wat op te wekken.

 

Afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .