Ga naar inhoud

Hoeveel biks voor vlaamse reus


Nancy de Groote

Aanbevolen berichten

Heb een Vlaamse reus van 4 maanden hoeveel gr niks mag ik geven.

Krijg ook dag els groenten en er staat hooi. 

Mijn dwerg konijn van 4jaar krijgt 50 gr bis van de.

Maar mijn vlaam krijgt hope farms trio.

Ze zitten samen buiten in een en overdekte hok.

Ze eten ook soms van een beetje kortgewiekt gras dat er nog staat.

Eten niet veel van hun hooi vind ik.

20190208_172139.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je hou zwaar de ouders ongeveer waren? Je mag ze nu al voeren naar het volwassen gewicht, ongeveer 20 gram per kg. Als de ouders 6 kg waren ongeveer, zou je dus 6x20 g mogen geven, is 120 gram per konijn per dag. Zijn het grotere, zwaardere bouw konijnen, kan het dat het meer mag zijn. Zoek wel altijd naar een balans dat ze ook goed hooi eten, en goed de blinde darmkeutels opeten. Het is een richtlijn, je mag er indien nodig dus wel van afwijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel evee,

Nee heb de ouders niet gezien.

Spijtig genoeg. 

Ga dan uit gaan dat hij rond 6kg zal worden.

Want hij at geen hooi meer .

 ik ga overschakelen van voeding als mijn aveve biks bijna op zijn naar hope farms trio.

Mijn klein konijntje eet sience selectieve maar vind redelijk duur voor mijn vlaam .

De zak is direct leeg dan😉

Hopelijk is de hope farm trio een goeie keuse🤗

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Evee:

Weet je hou zwaar de ouders ongeveer waren? Je mag ze nu al voeren naar het volwassen gewicht, ongeveer 20 gram per kg. Als de ouders 6 kg waren ongeveer, zou je dus 6x20 g mogen geven, is 120 gram per konijn per dag. Zijn het grotere, zwaardere bouw konijnen, kan het dat het meer mag zijn. Zoek wel altijd naar een balans dat ze ook goed hooi eten, en goed de blinde darmkeutels opeten. Het is een richtlijn, je mag er indien nodig dus wel van afwijken. 

Hoeveel zou ik dan moeten geven als ik mijn vlaam sience selectieve brokjes geef want dit zijn hele goeie biks heb ik mij laten vertellen of is dat het zelfde gewicht als andere biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Evee:

Weet je hou zwaar de ouders ongeveer waren? Je mag ze nu al voeren naar het volwassen gewicht, ongeveer 20 gram per kg. Als de ouders 6 kg waren ongeveer, zou je dus 6x20 g mogen geven, is 120 gram per konijn per dag. Zijn het grotere, zwaardere bouw konijnen, kan het dat het meer mag zijn. Zoek wel altijd naar een balans dat ze ook goed hooi eten, en goed de blinde darmkeutels opeten. Het is een richtlijn, je mag er indien nodig dus wel van afwijken. 

Dank u wel evee, Nee heb de ouders niet gezien. Spijtig genoeg.  Ga dan uit gaan dat hij rond 6kg zal worden. Want hij at geen hooi meer .  ik ga overschakelen van voeding als mijn aveve biks bijna op zijn naar hope farms trio. Mijn klein konijntje eet sience selectieve maar vind redelijk duur voor mijn vlaam . De zak is direct leeg dan😉 Hopelijk is de hope farm trio een goeie keuse🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een jonge vlaam starten met de 20 gram per kg lichaamsgewicht. Als je in het begin alleen hooi+brok geeft, is dat meestal wel redelijk ok. Als je gaat opbouwen met groenvoer dan is het vaak te veel, dat merk je wel aan de hoeveelheid hooi die gegeten word en de blindedarmkeutels. Als je ziet dat het te veel is, geef je een klein beetje minder. Geen grote stappen maken bij jonge konijntjes, maar gewoon rustig zoeken naar de juiste hoeveelheid. Dat kan per konijn verschillen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope farms supertrio is een goed betaalbare brok, prima kwaliteit. Wel een brok waar de konijnen goed hooi bij moeten eten. 

 

Tussen de science selective en de hope farms supertrio in qua prijs heb je eventueel ook de burgess excell brokken (scheelt ook 5 euro op een 10 kg zak in de bunnybunch webshop). Die hebben een stuk meer vezels dan de hope farms (ook meer dan de supreme selective trouwens). Ik kan niet in jouw portemonee kijken natuurlijk, maar wie weet is dat ook een optie 🙂 

 

Deze bedoel ik:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/burgess-excel-rabbit-adult-10kg.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Hope farms supertrio is een goed betaalbare brok, prima kwaliteit. Wel een brok waar de konijnen goed hooi bij moeten eten. 

 

Tussen de science selective en de hope farms supertrio in qua prijs heb je eventueel ook de burgess excell brokken (scheelt ook 5 euro op een 10 kg zak in de bunnybunch webshop). Die hebben een stuk meer vezels dan de hope farms (ook meer dan de supreme selective trouwens). Ik kan niet in jouw portemonee kijken natuurlijk, maar wie weet is dat ook een optie 🙂 

 

Deze bedoel ik:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/burgess-excel-rabbit-adult-10kg.html

Dank u wel, zien er kwaliteit mooie brokken uit.

Mercietjes😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2019 at 08:46 zei Evee:

Ik zou voor een jonge vlaam starten met de 20 gram per kg lichaamsgewicht. Als je in het begin alleen hooi+brok geeft, is dat meestal wel redelijk ok. Als je gaat opbouwen met groenvoer dan is het vaak te veel, dat merk je wel aan de hoeveelheid hooi die gegeten word en de blindedarmkeutels. Als je ziet dat het te veel is, geef je een klein beetje minder. Geen grote stappen maken bij jonge konijntjes, maar gewoon rustig zoeken naar de juiste hoeveelheid. Dat kan per konijn verschillen. 

Hallo Evee,

Goeie morgen, 

Geef nu paar dagen voor mijn jonge vlaam in 2keer 60gr biks en voor mijn dwerghangoor 50gr sience  selectieve per dag .

Ook geef ik 2 blaadjes witloof ,elk een stuk komkommer en stukje paprika en paar sproetjes peterselie.

Heb de indruk dat ze weinig hooi geven , zou ik best nog minderen in biks en sience selectieve?

Mijn dwergkonijn is 5 jaar oud en weegt 2kg 100gr.

Vr.gr. nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou iets kunnen minderen, maar ik zou het niet in grote stappen doen. Begin eens met 5 gram minder over het dagtotaal (dus niet per kg). Hou dat een week vol en kijk hoe ze  dan hooi eten. Afhankelijk van  hoe dat gaat kun je dan eventueel weer aanpassen (naar beneden, of terug naar boven) of niet. In rustige  stapjes een beetje zoeken naar de juiste hoeveelheid.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .