Ga naar inhoud

Konijn schijnzwanger vlak voor nieuw hok


BobbyFloor

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ga zaterdag mijn nieuwe hok (halen voor aan de ren natuurlijk) maar nu is een van mijn konijnen schijnswanger😬 ik had gehoord dat he het nest dan met rust moet laten maar hoe moet ik dat dan doen met het nieuwe hok? Want over een paar maanden word ze pas gecastreerd. Want ze is vaak rond de 2 weken schijnzwanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het inderdaad gewoon weghalen 🙂 Meestal zijn ze er ook maar een paar dagen mee bezig, best kans dat als je zaterdag gaat verhuizen, ze er alweer op uitgekeken is.

 

Ik heb nu alleen gecastreerde dames, maar zo niet, dan laat ik de nestjes liggen tot de dag dat ik het hok verschoon, dan gaat het er toch echt uit. Dat kan dus na 1 dag zijn of na 7 dagen, maar langer dan dat ligt het niet. Als je het na 1 dag weghaalt gaan ze soms wel weer verder nadat het hok verschoond is. Ik zorg altijd wel dat ze materialen zoals stro en hooi hebben om een nestje van te bouwen. Het is natuurlijk gedrag wat ze gewoon mogen vertonen natuurlijk 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .