Ga naar inhoud

Blijven jouw konijnen buiten in de regen zitten?


Evee

Konijnen en regen  

133 leden hebben gestemd

  1. 1. Blijven jouw konijnen buiten in de regen zitten?

    • Ja
      54
    • Nee, ze zoeken bij de eerste druppels al een schuilplek
      14
    • Nee, ze wonen in een overdekte ren of binnen in huis
      65


Aanbevolen berichten

Konijnen zijn soms lastig te begrijpen. Sommige konijnen vinden het fijn om in de regen te zitten. Op zich helemaal niet erg, ze hebben een ingebouwde regenjas. Maar toch ziet het er vaak een beetje "verzopen", een beetje treurig uit. Ik ben wel eens benieuwd hoeveel konijnen echte regenlovers zijn 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten alleen in de zomer af en toe buiten en heb ze toen inderdaad wel eens in de zeikende regen zien zitten. Leek ze echt niets te schelen.

 

De eerste keer dat Dex regen meemaakte was wel oprecht heel grappig. Ik heb hem nog nooit zulke bokkensprongen zien maken, stampen tussendoor, hij was het er absoluut niet mee eens en leek te schrikken van iedere druppel 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de regen, zelfs het kleinste beetje miezerregen, zie ik mijn konijnen eigenlijk zelden/nooit. Elk ander weertype is geen probleem (sneeuw, wind, koud, warm, ... ) maar regen is een echte no-go. Hun ren is sowieso voor de helft overdekt, altijd, en wanneer er regen wordt opgegeven, leg ik de andere helft ook toe. Ik weet dat ze niet van regen houden en vind het voor mezelf een fijnere gedachte dat ze bij regen toch nog gewoon in de ren kunnen als ze willen. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen er nog geen dak op de ren zat en het regende een beetje, bleven mijn konijnen vaak eerst nog even buiten zitten. Door hun langharige vacht voelden ze volgens mij niet zo snel dat het regende. Zodra ze het doorkregen gingen ze wel naar binnen. Met hele dagen regen en harde regen sloot ik de ren af, zodat ze alleen in hun tuinhuis konden. Met hun teddy vacht is regen echt een no-go. Maar nu de ren overdekt is gaan ze echt op de stukken zitten waar de regen ook niet naar binnen kan waaien. Ik denk dat ze regen dus toch niet zo fijn vinden. De pleegkonijntjes hebben een zeil over hun ren, maar gaan ook lekker in hun nachthok zitten of in een ander schuilplekje als het regent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .