Spring naar bijdragen
Evee

Blijven jouw konijnen buiten in de regen zitten?

Konijnen en regen  

131 stemmen

1. 1. Blijven jouw konijnen buiten in de regen zitten?

• Ja
      52
    • Nee, ze zoeken bij de eerste druppels al een schuilplek
      14
    • Nee, ze wonen in een overdekte ren of binnen in huis
      65

Recommended Posts

Konijnen zijn soms lastig te begrijpen. Sommige konijnen vinden het fijn om in de regen te zitten. Op zich helemaal niet erg, ze hebben een ingebouwde regenjas. Maar toch ziet het er vaak een beetje "verzopen", een beetje treurig uit. Ik ben wel eens benieuwd hoeveel konijnen echte regenlovers zijn 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen mijn konijnen nog buiten zaten bleven ze wel eens in de regen zitten. Alleen als het echt hard ging regenen gingen ze in het hok zitten. Ik had ook een afdakje in de ren waar ze vaak onder gingen zitten maar dan werden ze eigenlijk alsnog wel beetje nat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik vroeger niet overdekte rennen had zaten ze gewoon buiten. Nu zijn de rennen wel overdekt, dus zitten ze standaard beschut. Aan de randen kunnen ze wel wat regen vangen, maar echt lang in de regen zitten doen ze niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog niet gestemd omdat de optie "soms" er niet bij staat.

Als het regent zit Koos soms in de regen, echter zoekt hij ook weleens de droogte onder of in zijn hok op...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Momenteel wonen Binky en Monky in de garage maar normaal als ze buiten in de ren zitten blijven ze in de regen zitten. Ze hebben wel een dak maar als het echt hard regent, regent het ook naar binnen en daar trekken ze zich niets van aan. Zelf vind ik het geen prettig idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zitten alleen in de zomer af en toe buiten en heb ze toen inderdaad wel eens in de zeikende regen zien zitten. Leek ze echt niets te schelen.

De eerste keer dat Dex regen meemaakte was wel oprecht heel grappig. Ik heb hem nog nooit zulke bokkensprongen zien maken, stampen tussendoor, hij was het er absoluut niet mee eens en leek te schrikken van iedere druppel 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de regen, zelfs het kleinste beetje miezerregen, zie ik mijn konijnen eigenlijk zelden/nooit. Elk ander weertype is geen probleem (sneeuw, wind, koud, warm, ... ) maar regen is een echte no-go. Hun ren is sowieso voor de helft overdekt, altijd, en wanneer er regen wordt opgegeven, leg ik de andere helft ook toe. Ik weet dat ze niet van regen houden en vind het voor mezelf een fijnere gedachte dat ze bij regen toch nog gewoon in de ren kunnen als ze willen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ren is wel overdekt, maar er komt toch nog wel wat water naar binnen. Van een beetje miezer trekken ze zich niks aan, maar als het flink regent dan blijven ze in het hok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen hebben een geheel overdekte ren, dus in de stromende regen zitten kunnen ze niet. Als het erg waait wordt een deel van de ren wel nat en dan zit, met name de voedster, graag een poosje met de billen tegen het gaas in de regen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen er nog geen dak op de ren zat en het regende een beetje, bleven mijn konijnen vaak eerst nog even buiten zitten. Door hun langharige vacht voelden ze volgens mij niet zo snel dat het regende. Zodra ze het doorkregen gingen ze wel naar binnen. Met hele dagen regen en harde regen sloot ik de ren af, zodat ze alleen in hun tuinhuis konden. Met hun teddy vacht is regen echt een no-go. Maar nu de ren overdekt is gaan ze echt op de stukken zitten waar de regen ook niet naar binnen kan waaien. Ik denk dat ze regen dus toch niet zo fijn vinden. De pleegkonijntjes hebben een zeil over hun ren, maar gaan ook lekker in hun nachthok zitten of in een ander schuilplekje als het regent. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen hebben een ren overdekt met zeil, als het harder regent word het wel wat vochtig. Ze gaan, desondanks dat ze dus bijna niet nat worden, lekker in hun hokje zitten als het begint te regenen. Ook als het hard waait gaan ze naar boven. Met kou komen ze juist naar buiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites