Spring naar bijdragen
Micha Lok

Kan iemand helpen te determineren?

Recommended Posts

Beste konijnen goeroes

Zouden jullie mij kunnen helpen om deze twee beestjes te determineren ?

De bruine lijkt mij een chinchilla en de "blonde" een vos ?

Vergeef mijn onwetendheid...never to old learn .

Alvast bedankt!

Micha

$_86 (1).JPG

$_86.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voskonijnen hebben lange beharing in gelijke lengte over bijna het hele lijf, een voskonijn is het dus niet. De kleinste lijkt wel wat op een nederlandse hangoordwerg, maar ook niet helemaal. Maar het zou er wel in kunnen zitten.

Het lijken mij eigenlijk niet echt raskonijnen, maar "dierenwinkelkonijnen" of "vuilnisbakkenrasjes". Bij de meeste konijnen is over het algemeen geen ras meer uit te halen, zo lang zit daar al geen raszuiver dier meer in de lijnen. Niet dat het geen leuke konijnen zijn hoor, dat zijn ze zeker wel! Ik bedoel, wat is er mis met unieke konijntjes, zoals deze? Niets toch ūüėČ

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Absoluut mee eens, gaat mij om het dier zelf en niet het uiterlijk. 

Dacht misschien is er nog afkomst uit te herleiden.

Bedankt voor de uitleg , erg waardevolle informatie 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las net je andere topic. Ze zijn er dus inmiddels, leuk! Het zijn mooie konijntjes.

In je andere topic schreef je dat het waarschijnlijk een ram en een voedster zijn en dat ze ongeveer 3 maanden oud zijn. Dan is het nu echt de tijd om ze direct uit elkaar te halen. Grote kans dat beide al vruchtbaar zijn of binnenkort worden. Zorg er dus voor dat ze écht niet meer bij elkaar kunnen.

Je kan de ram zsm laten castreren. Ook na de castratie moeten ze nog 2 weken apart blijven ivm vruchtbaarheid. Daarna kunnen ze weer samen. Zet ze dan eerst samen even in een ruimte waar ze allebei nog nooit zijn geweest (=neutraal terrein). 

Komt er ook nog een permanente ren aan de kooi zodra ze weer samen kunnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Qua kleur is de hangoor geen chinchilla, die kleur is lichter en meer grijs. De hangoor is konijngrijs of, wat ik leuker vind klinken; wildkleurig. Het pluizige konijn heeft een japanner kleur. Die kleurnaam is afgeleid van een ras met die kleur. 

Het is een leuk stel!

Hele belangrijke tips van @Lienappelsien over de combinatie ram/voedster en hun leeftijd en de ruimte! Mee eens!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Mededelingen

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .