Ga naar inhoud

Het algemene inentingentopic 2019


Evee

Aanbevolen berichten

Het zit er weer op! Het katten vangen was nog een dingetje, we hebben Isis vanachter onze kledingkast moeten vissen, en Luna moest ik uit de krabton trekken hahaha. Hiro en de konijnen ging goed. Iedereen is weer gezond bevonden en goedgekeurd.

 

Bij de konijnen waren Brenda en Joris waren elk 200g aangekomen, wat echt bijzonder is want die krijgen echt maar mega weinig brok (samen maar 15 gram, en Brenda is 1,3 kg en Joris 2.1 kg).  

 

Bij de katten was Luna was ietsje afgevallen, dat komt denk ik omdat ik van brok gewisseld ben, ben zoekende geweest, en Luna is ontzettend kieskeurig over eten. Hiro's gebit is niet helemaal op orde, een beetje rood en wat tandsteen, de dierenarts raad voor hem een gebitsreiniging onder narcose aan, dus daar moet ik binnenkort even een keer een afspraak voor maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb per konijn trouwens dit betaald voor de inentingen:
Nobivac myxo-rhd € 30,00 
Filavac rhd1 en rhd2   € 26,50 

 

(toch handig zo een factuur per email haha, kun je dat soort dingen tenminste terugzoeken). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-2-2019 at 10:52 zei Evee:

 

Eén van de vaccins werkt 9 maanden, met een uitrek naar 1 jaar (behalve in risicogebieden). Ik zou dan persoonlijk de voorkeur geven aan inenten in maart, omdat ze dan in de zomer de goede bescherming hebben, en in de wintermaanden de wat mindere bescherming. 

 

Ik had hier voor gemaild naar de DA en ik kreeg meteen antwoord dat ze ons al ingepland hadden om een herinnering te sturen in het voorjaar, exact om de reden die jij aanhaalde. Zeer blij om de professionaliteit van onze DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de konijnen ook weer volledig ingeënt. Samen in de reismand (8 kilo schoon aan de haak😝). De dierenarts was weer dik tevreden over het stel en verbaasd dat ze Hubbel al zo lang niet meer gezien had (hij had eerder regelmatig last van gas), maar op een dieet van alleen hooi, wat gedroogde kruiden en graanvrije brokjes (geen vers groen en gewone brokjes meer) gaat het nu al een poos goed. Hopelijk blijft dat zo!. Nu ik al die mooie verse paardenbloemen weer op zie komen moet ik me wel inhouden, maar we gaan gewoon nog een poosje verder zonder vers groen helaas.

 

Lientje moest eigenlijk pas in juli voor de myxo prik, maar dat hebben we naar voren gehaald.

Toch zat ik wel te denken; bij honden/katten heeft eerder vaccineren geen zin, als de titers nog hoog zijn. De weerstand is dan nog te hoog en de vaccinatie zal niets doen. Hoe zit dat bij konijnen? Mijn dierenarts kon daar eigenlijk geen antwoord op geven.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze ook weer gevaccineerd. Mijn rammetje liet de gezondheidscheck zonder moeilijkheden doen. Maar mijn voedstertje, jee wat een felle tante! Trappelen met de achterpoten, de dierenarts slaan met de voorpoten, wurmen om weg te komen. Toch kreeg de dierenarts het voor elkaar om in haar bekje te kijken, helaas haakjes. Dus volgende week moet ze weer terug. Ze moest thuis ook echt even bijkomen van dit bezoek. Ze kroop weg, wilde niks lekkers eten. Pas na een paar uur was ze weer in haar gewone doen. Andere jaren was het lang zo erg niet, maar ik denk dat die haakjes nu meespelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-2-2019 at 16:23 zei Renske34:

Ah wat fijn! Dit wilde ik al opperen. Ik moet namelijk ruim van tevoren vrij vragen van werk voor dit soort dagen. 

 

Entdagen die ik heb gezien: 

 

Konijnenopvang Hillegom:

Zondag 7 april tussen 10 en 16 uur. Je kan je opgeven via info@konijnenopvanghillegom.nl. Je krijgt dan een bevestigingsmail met de tijd waarop je verwacht wordt. De kosten zijn: RHD1/MYX 20 euro per konijn en RHD2 10 euro voor het eerste konijn en elk volgend konijn 7.50.

https://www.facebook.com/konijnenopvanghillegom/

 

Animal Home Zoetermeer

De entdag word gehouden op zondag 14 april tussen 14.00 en 16.00 uur.
De kosten voor de entingen per dier bedragen:
Myxomatose & VHD 1 : 20 euro
VHD 2 : 15 euro 

https://www.facebook.com/animalhomezoetermeer/ 

Omg teddy heb ik gehaald uit Hillegom (sorry oftopic) 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .