Ga naar inhoud

Iepe Piepe Poliepe


Rifca

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb een tijdje niets gepost maar heb iets nieuws mee gemaakt wat ik met jullie wil delen. Gewoon ter info 😉

 

Iepe begon even terug te ‘piepen’. In overleg met de DA begonnen met Broomexine en spoelen van de neus met een zoutoplossing.

Er kwamen 2 kleine snotjes los maar dat was het. Het piepen werd ook niet minder.

 

Ookal doet Iepe het verder goed (hij eet, poept, poetst en is levendig voor z’n leeftijd) wilde ik toch graag weten wat er aan de hand is - zat er een hooitje in zij keel dwars wellicht?!

Dus op naar de DA. Die kon niet anders dan endoscopie onder narcose. Er blijkt een poliep op Iepe zijn stemband te zitten. Dit kon helaas niet direct weggehaald worden.

 

De poliep kan met behulp van lazer weggehaald worden. Maar omdat Iepe er (nog) geen last van lijkt te hebben, en wel behoorlijk veel problemen met de narcose heeft gehad, blijft hij voorlopig vrolijk verder piepen 💕

Iepe en zijn dames hebben hierdoor wel naar binnen moeten verhuizen. Zo kan ik wel extra goed in de gaten houden of het piepen erger wordt en of Iepe voldoende blijft eten etc.

9E1C4DC9-DC76-4C07-8779-F061575F08FC.jpeg

88CCBD59-2D9E-4D55-8F3D-42529846E267.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Heeft hij er verder geen last van, behalve dat hij piept? Geen benauwdheid? 

 

Ik kan natuurlijk alleen maar afgaan op zijn  gedrag en daar is niks op aan te merken. Hij heeft twee nachtjes bij de DA gelogeerd en ook van hun geen signalen dat hij benauwd is.

Dit kan natuurlijk veranderen als de zwelling toenemt. Van daar dat ik hem goed in de gaten moet houden. Als hij wel benauwd wordt moet het operatief verwijderd worden. Beter worden vanzelf zal hij niet, vooral duimen dat het niet erger wordt zodat hij er geen last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Rifca:

 

Ik kan natuurlijk alleen maar afgaan op zijn  gedrag en daar is niks op aan te merken. Hij heeft twee nachtjes bij de DA gelogeerd en ook van hun geen signalen dat hij benauwd is.

Dit kan natuurlijk veranderen als de zwelling toenemt. Van daar dat ik hem goed in de gaten moet houden. Als hij wel benauwd wordt moet het operatief verwijderd worden. Beter worden vanzelf zal hij niet, vooral duimen dat het niet erger wordt zodat hij er geen last van heeft. 

 

Gelukkig maar! Ik hoop voor je dat het zo blijft of vermindert, en dat het niet erger word. Operatie zou toch vervelend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .