Ga naar inhoud

Raar gedrag van Monky voor het eten


Newby1981

Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje een rare vraag maar ik zie dit nu al een tijdje en ben toch wel eens benieuwd wat het te betekenen heeft. Als ik mijn 2 voedsters biks of een snoepje ga geven kondig ik dit meestal aan zeg maar. Ze kennen de woorden "brokjes" en "snoepje" dus ik zeg dit dan en doe de biks in een schaaltje of pak de trommel waar de snoepjes in zitten. Uiteraard hebben ze gelijk door dat er iets lekker aan komt en op dat moment gaat Monky achter Binky aanrennen en gaat op Binky rijden. Tot het moment dat ik de biks voor hun zet of het snoepje aan hun geef.

Vroerg was dit eigenlijk nooit. Iemand een idee wat Monky hier mee nedoelt en waarom ze dat doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voermomentjes zijn voor veel konijnen ook een rangordemomentje. Daardoor zie je vaak ook dat koppels die verder prima samen gaan, op het moment dat er brokken of groenvoer komen wat naar elkaar gaan knorren, wat jagen, rijden, of juist snel wegrennen met de buit. Het is een concurrentiemomentje, een "ieder voor zich"- moment.  De baas krijg het beste plekje, het meeste voer. Dat hebben onze huisdierkonijntjes vaak ook nog, hoewel er eigenlijk altijd gewoon genoeg voedsel is, en het nergens meer voor nodig is 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Bloempje&Caramel:

Ik heb dat ook af en toe, Caramel is degene die dan gaat knorren en achter Bloempje aan rent. Als ze hun eten hebben zitten ze weer vredig naast elkaar.

Hier ook ja, als ze hun biks krijgen zitten ze vredig tegen elkaar te eten. Maar meestal gaat Binky knorren omdat Monky 'm opjaagt. En als de kat erbij komt gaan ze allebei knorren want daar moeten ze niet veel van hebben. Zeker niet als Dizzy (de kat) z'n poot door de tralies steekt om brokjes te jatten. (ik denk dat Dizzy in een vorig leven konijn was want hij lust biks, hooi en konijnensnoepjes  :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .