Ga naar inhoud

Is mijn konijn ziek?


Jeskeā™”

Aanbevolen berichten

Heyy, ik had een vraagje want ik heb een Hollander van 4,5 jaartjes oud maar ze is sinds zondag heel rustig en helemaal niet meer de oude, ze knarsetant heel veel ineens en oppakken vind ze ook niet heel leuk meeršŸ˜“ ze eet ook minder goed dus we dachten dat het knarsetandend was omdat jaar tandjes lang waren maar dat verklaart niet waarom we Haar niet op maken pakken dus ik denk dat ze pijn heeftšŸ˜­helaas kunnen we donderdag pas naar de dierenarts maar ik wil het wel graag weten want ze is mijn allesješŸ˜ik heb nog even een foto van der tiegevoegd, hij is wel iets ouder maar dan kun je misschien daar iets uit afleiden

Screenshot_20180901-213755_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signalen die je op noemt wijzen er op dat ze pijn heeft, dat ze ziek is. Wachten tot donderdag kan haar dood betekenen. Bij konijnen is tekenen van ziekte altijd spoed, omdat het prooidieren zijn en ze echt pas in het uiterste geval laten merken dat ze ziek zijn. Ik zou toch proberen eerder dan donderdag naar de dierenarts te gaan (als in vandaag) of als je echt geen vervoer hebt anders kijken of iemand anders voor je kan rijden (buren? familielid? collega?) of een huisbezoek vragen bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knarsentanden kan betekenen dat ze pijn heeft. Ik zou niet wachten tot donderdag, er bestaat een kans dat ze het misschien niet eens tot donderdag red als er iets mis is. Wanneer een konijn aangeeft dat het pijn heeft en ook wanneer het niet meer eet is het spoed. Ik zou proberen vandaag nog met haar naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben net even via de spoedlijn gebeld en ze kan morgenochtend terecht! Ze is opzich wel een sterk konijntje en ze heeft al best veel meegemaakt (griep, darmwerking die stil lag enz.) Dus ik denk dat ze het wel red maar we zijn natuurlijk extra op ons hoede en aangezien ik ook ziek thuis zit is er altijd iemand haar in de gaten houd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenochtend is ook nog heel erg laat. Ik zou echt voor vandaag een afspraak maken (persoonlijk zou ik zelfs vanochtend nog zorgen dat je bij de dierenarts komt).

Ā 

Konijnen krijgen geen griep. En wat ze in het verleden heeft meegemaakt zegt niet veel over nu. Als ze nu verstopping of een gasbuik heeft is ze morgenochtend dood. En dat meen ik echt. En nog een volle dag pijn, is grote kans dat ze helemaal stopt met eten. Niet eten is stilvallende darmen = dood. Het is een hollander voedstertje van 4,5 jaar oud, het zou bijvoorbeeld baarmoederkanker kunnen zijn, bij dat ras komt dat heel veel voor (was het geen 75% van de voedsters ouder dan 3 jaar?). Ik wil je niet bang maken, ik bedoel, via internet kan ik niet zien wat het in dit geval is. Maar ik hoop hiermee toch echt te benadrukken dat spoed niet is morgenochtend of donderdag naar de dierenarts gaan. Spoed is binnen enkele uren naar de dierenarts. In ieder geval vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is gesteriliseerd dus baarmoederhalskanker kan het niet zijn, ze heeft daar in november ook nog een scan voor gehad enzo voor tumoren maar stel dat ze echt niks meer eet dan hebben we nog dwangvoeding en pijnstiller (geen zorgen we hebben gebeld of het mag en welke dosering en hoe vaak enzo) maar we kunnen vandaag niet naar de dierenarts omdat we zo naar een uitvaart moetenšŸ˜Ŗ en ik vind dat eigenlijk wel belangrijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het geen baarmoederkanker kan zijn. Maar toch ben ik echt van mening dat je een duidelijk ziek konijn geen zorg moet ontzeggen, of dat moet uitstellen.

Ā 

Ik snap dat een begrafenis ook heel erg belangrijk is, ik zeg ook niet dat je daar niet naar toe moet gaan. Maar tochĀ  zou ik zelf meer doen om toch te zorgen dat het konijn bij een dierenarts kan komen. Je had in het uur dat dit topic online staat het dierenartsbezoek er al op kunnen hebben zitten.Ā  En anders ken je vast wel iemand die niet naar de begrafenis gaat, die met jouw konijn voor jou naar de dierenarts kan gaan. (toch weer die buren, collega, familielid, desnoods de dierenambulance of dierenarts zelf vragen of een assistente het diertje kan komen halen of dat je hem even kan brengen en eind van de dag of morgen weer op kan halen). In geval van een begrafenis heeft iedereen daar begrip voor en willen mensen ongetwijfeld met je mee denken. Sterkte met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy allemaal, we zijn nog even snel naar de dierenarts geweest! Het is gelukkig niet ernstig, haar schouder spier zat vast ( kun je vergelijken met als wanneer wij dat hebben) ze heeft een prikje gehad met vloeistof die het warm houd en binnen 2 dagen moet het weer goed zijnšŸ˜Š ze heeft gewoon een verkeerde beweging gemaakt en het knarsetanden was omdat haar tandjes een beetje lang waren maar dat kan met een knaaghoutje al opgelost worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Jeskeā™”:

het knarsetanden was omdat haar tandjes een beetje lang waren maar dat kan met een knaaghoutje al opgelost worden!

Ā 

Krijgt ze over het algemeen genoeg te knagen? De tanden van een konijn blijven altijd groeien en slijten vanzelf met het juiste dieet. Haakjes op de kiezen zijn soms moeilijk te voorkomen door scheefstand van de kiezen, maar naar mijn weten kunnen de voortanden van een konijn alleen te lang groeien wanneer ze niet genoeg knaagopties hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .