Ga naar inhoud

Snugglesafe


MichellePol

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

 

Mijn konijn is van de week geopereerd aan zijn tandje die helaas was teruggegroeid nadat het in het asiel was verwijderd. Ik kreeg te horen dat ze na een narcose zichzelf niet makkelijk warm konden houden. Gelukkig was het vorige week niet te koud dus na een aantal dagen ging het terugplaatsen bij zijn vriendin goed!

 

maar het zette me toch aan het denken en voor de zekerheid heb ik toch een snugglesafe besteld. Een paar vraagjes daarover,

- hoe koud is het voordat jullie hem gaan gebruiken?

- hoe doen jullie dat met knagers? Mijn andere konijn (met tanden) is een enorme knager en ik wil niet dat zij de snugglesafe doorbijt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ze zelf pas vanaf -5 of kouder. Ik heb nu gewoon fitte, volwassen konijnen zitten. Toen ik vroeger echt nog een bejaardensoos had met oude konijntjes gebruikte ik hem wel eerder. 

 

De schijf zelf is echt knaag proof. Ik verkoop ze ook in de webwinkel, meer dan wat krasjes krijgen ze er echt niet op, ik heb echt al honderden (duizenden?) van die dingen verkocht inmiddels, en echt heeeel zelden eens een klacht, en dat is dan eigenlijk altijd nog over verkeerd gebruik (bijv. dat iemand het metalen rekje in de combi-magnetron had laten staan, daarop de heatpad had opgewarmd. Je raad het al, die was aan het rekje gesmolten). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei MichellePol:

In de beschrijving staat:’laat u huisdier niet erop bijten of kauwen’ 

  

daarom begon ik te twijfelen

Ik denk dat dat is om zich in te dekken. Het stond er vroeger niet op, maar de verpakking is recent gewijzigd van plastic naar karton, best kans dat de tekst ook aangepast is. Ik heb er alleen nu geen op voorraad om het na te kijken.

Je moet hem wel na gebruik uit het verblijf halen . Als je hem er echt het hele jaar door in zou laten liggen, en ze schrapen er telkens wat van af, dan is het natuurlijk niet echt gezond en kan hij uiteindelijk ook wel kapot. Ik gebruik ze al jaren, bij verschillende konijnen, en ze zijn nog in perfecte staat. Ik gebruik ze wel altijd met fleece hoes er om, daar zijn er inmiddels al wel een paar van gesneuveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ding tot nu toe meer voor mezelf gebruikt dan voor de konijnen. 😂 Als je erop gaat zitten is je bevroren achterwerk zo ontdooid en toen ze hier de ramen kamen vervangen heb ik ermee onder een dekentje gezeten (en ja ik had hem eerst aan de nijnen gegeven, maar die zaten me zo glazig aan te kijken dat ik hem toen zelf maar heb genomen). Maar goed ik heb binnen nijnen dus hij is bedoeld voor dierenarts tripjes in de winter en bij ziekte, fijn idee om hem tot beschikking te hebben. 😊

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .