Ga naar inhoud

Monky ziek


Newby1981

Aanbevolen berichten

Helaas gaat het niet zo goed met Monky. Gisteravond was ze heel pips en wou ze niet echt eten en zat ze maar stilletjes in een hoekje. Ik heb voor de zekerheid de DA gebeld en die zei dat ik haar Inflacol kon geven en Carprofen en buikmassages. (Monky is gevoelig voor gas) Als het echt niet ging kon ik terugbellen en langs komen en anders wachten tot morgenochtend. Daarnet om 5 uur direct gaan kijken maar het gaat nog niet goed. Ze wilt niet eten (maar ging later wel wat hooi eten maar niet enthousiast) en zit heel stilletjes en ik zie het aan haar oogjes en kopje dat ze niet fit is. Ik ga straks de DA direct bellen om 8 uur en ik weet dat ik haar direct kan brengen.

 

Ik zit maar te piekeren wat ze kan mankeren en ben zelfs bang dat het aan de stress ligt. Het zit namelijk zo. Half november ging het niet goed met Binky (niet eten, groen neusje enz. Zij is een paar dagen bij de DA geweest en daarna in een ren in de garage ipv buiten. (op advies van de DA) Ik heb Monky erbij gezet omdat ze anders allebei alleen zouden zitten. Begin december heb ik ze weer buiten in de ren gezet maar toen ging het weer niet goed met Binky dus heb ze weer allebei binnen gehaald. De ren in de garage is echt een heel stuk kleiner, eigenlijk te klein dus nu ben ik bang dat Monky ziek is van stress / ongelukkigheid. Maar ik kan ze nu niet meer buiten zetten omdat het te koud is, hun wintervacht gaat niet dik genoeg zijn en de schok van temperatuur is echt te groot. (de garage is niet verwarmd maar er lopen wel wat buizen door de grond van de verwarming dus het is altijd nog een stuk warmer dan buiten)

Ik vind het zo moeilijk en voel me eigenlijk ook wel een slecht baasje.

Ik zal proberen wat foto's van hun binnenren te plaatsen, is dit echt veels te klein of moet dit te doen zijn?

IMG_6565.jpg

IMG_6566.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze wel keuteltjes, en zo ja wat voor? Hoe lang zitten ze nu in dit verblijf samen? Waren ze in het begin wel gewoon actief en op hun gemak? Of vinden ze het een spannende ruimte? 

 

Stress kan ook gasbuikjes veroorzaken helaas, omdat konijnen van stress soms stoppen met of minder gaan eten. En daar reageren de buikjes dan weer op. 

 

Ik vind het verblijf van formaat op zich prima, het lijkt wel een meter of 2 te zijn, wat normaalgezien prima is voor een koppel. Als je het kan uitbreiden, zeker doen, maar dat roep ik altijd 😉 Als ik het zo zie heb je ook al voor beschutting gezorgd met een doek er over, en een tentje. Heb je het idee dat ze zich er verder wel veilig en prettig voelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet goed of ze keuteltjes heeft, volgens mij wel. Maar dat is het enigste nadeel van een koppeltje, je weet niet welke keutels van wie zijn :-) Ze zitten nu dus samen in het verblijf vanaf ongeveer 20 november dus toch al zo'n 2 maanden.

Ik heb wel het idee dat ze verder op hun gemak zijn al doet Monky vaak tralieknagen wat dan toch op te weinig ruimte kan wijzen? Ook vind ik Monky knorriger (letterlijk) de laatste tijd. Als de kat in de buurt komt begint hij te knorren.

Maar verder at zij goed, snoepjes, groenten, hooi en biks. Sinds ze binnen zitten eten ze meer hooi en vind ik geen blindedarmkeutels meer. (buiten vond ik die iedere dag terwijl ze precies hetzelfde aan eten krijgen, vreemd...)

Ze kennen het woord "snoepje" en "brokjes" en als ik dat roep komen ze als een raket er op af. Behalve gisteravond dus.

Om 7 uur ging ik weer even kijken en toen zat Monky er weer wat fitter bij en ging ze biks eten en zat ze ook weer aan het hooi. Ik ben dus toch gaan werken en bel zo de DA of ik vanavond terecht kan. Mijn man gaat rond 11 uur weer even kijken als hij wakker is (hij heeft nachtdienst) en laat dan wat weten. In geval van nood ga ik dus naar huis. (probleem is dat ik net een belangrijke dag op m'n werk heb, zul je net zien)

 

Mijn droom is een opgeruimde lege garage met een puppyren voor de konijnen in de winter. Maar m'n man ziet me al aankomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .