Ga naar inhoud

Voedster blijft op ram rijden


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Inmiddels word ik enigszins wanhopig van de situatie. Een samenvatting van de afgelopen tijd:

 

Dex is een ex ram van 1,5 en Bobbi een gecastreerde voedster van 10 maanden. Een heel rustig, stabiel en klef koppel sinds juni vorig jaar.

Vorige maand bleek dat Bobbi Dex zn haren uit trok. Ze op advies van de dierenarts een weekje apart gehouden zodat de vacht van Dex weer kon groeien en sindsdien is het plukken gestopt.

 

Vervolgens ontwikkeld Bobbi een enorme haat naar mijn vriend. Valt hem aan als hij biks gaat brengen, gromt en bijt. Bij mij is ze poeslief en wil ze graag geaaid worden. 

 

De afgelopen week ligt de kooi iedere dag vol met plukken haar van Dex. Dex zit ook continu een beetje zielig in een hoek en is ontzettend aanhankelijk aan ons. Als ze los lopen zit Dex tussen ons in op de bank, zo ver mogelijk weg van Bobbi. Nu net zie ik dat Bobbi hem steeds wil berijden en daarbij ook Dex zn vacht uit trekt.

 

Wat kan hier ineens aan de hand zijn? Ze hebben 2,5 m2 aan vaste woonruimte, kartonnen doos om in te graven, wilgentakken om te knagen. Ik begrijp er heel weinig van en vind ook geen gelijkwaardige verhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee  Ah nee daar was ik dus stiekem al een beetje bang voor. Bobbi is altijd wel de dominante geweest en dat gaf nooit problemen, maar sinds haar castratie wordt het alleen maar gekker.

We zaten nog te denken om de woonruimte te vergroten voor ze tot een kleine 4 m2, maar met pubergedrag zal dat ook weinig oplossen denk ik he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan helpen, meer ruimte is altijd goed voor de relatie van koppels. En het kan een fase zijn (voorjaarshormonen / puberteit).  Dus best kans dat ze er wel doorheen komen, en in dat geval kan wat extra leefruimte zeker helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Evee:

Het kan helpen, meer ruimte is altijd goed voor de relatie van koppels. En het kan een fase zijn (voorjaarshormonen / puberteit).  Dus best kans dat ze er wel doorheen komen, en in dat geval kan wat extra leefruimte zeker helpen. 

Pubertijd zou idd wel kunnen, heel veel territorium plasjes ook. Ben heel blij dat ik haar al heb laten castreren 😅 We hebben de boel vandaag uitgetekend en gaan aankomende week aan de slag met de uitbreiding van het verblijf naar ruim 4 m2.

 

6 uur geleden zei Renske34:

Eten ze nog wel samen op dezelfde plek zonder ruzie? En heeft Dex genoeg mogelijkheden om zich even terug te trekken van haar? 

 

Hun hooi eten ze naast elkaar uit dezelfde bak zonder issues. Biks krijgen ze altijd apart omdat Bobbi heel langzaam eet en Dex anders alles op eet. Groente gaat ook gewoon prima samen. 

 

Ze hebben verschillende hoekjes ook waar ze zich terug kunnen trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .