Ga naar inhoud

Lichtroze/licht oranje urine


NadineStaal

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, 

 

Het is me opgevallen dat mijn konijntje (ram, ongecastreerd) van 1 jaar oud een plasje heel lichtroze/licht oranje bloed heeft achtergelaten op zijn kleed (waar hij vrijwel nooit een plasje op doet). Ik heb wat gegoogled maar ben er niet wijzer op geworden. Iemand ervaring? 

 

Groetjes Nadine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal komt het door voeding. Als het maar één plasje is, zou ik mij geen zorgen maken. 

 

Citaat

Konijnen kunnen verschillende kleuren urine hebben zonder dat er iets aan de hand is.  Van doorzichtig, wit tot fel oranje. Vaak is de kleur van de urine afhankelijk van wat je konijn gegeten heeft. Van worteltjes en bietjes kleurt urine bijvoorbeeld oranje-rood Ook door sommige bodembedekkers kan de urine van een konijn verkleuren, bijvoorbeeld op zaagsel. Konijnen met blaasproblemen hebben vaak dikke witte urine. Konijnen met baarmoederontstekingen kunnen zichtbaar bloed in de urine hebben. Vertrouw je de urine van je konijn niet? Zuig wat urine op met een leeg, schoon spuitje en breng het naar de dierenarts voor onderzoek.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .