Ga naar inhoud

FH trekt de kattenbak rand los


Frenchloplouie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

 

Ik kon er niet echt een topic over vinden maar ben toch wel erg benieuw waarom onze lieve louie dit doet!

Zodra ik (en ook alleen bij mij, niet bij mijn man) weg ga (naar bed of het werk) dan trekt hij de rand van de kattenbak eraf!

ik zie het niet gebeuren dus kan ook niet zien of het ongenoegen is of iets anders.

Mijn man geeft aan dat hij dit doet zodra ik net de deur uit ben.  hij stampt niet en speelt er verder niet mee trekt de rand eraf en gaat dan verder met zijn normale gang van zaken.

Louie is nu 9 weken oud en sinds afgelopen zondag bij ons,los van dat hij onze bank als plasbak gebruikt is het echt een super lief en ondeugend beestje en mag lekker los lopen in huis mits wij thuis zijn. Is het misschien een protest actie van joh hallo ik loop liever door de woonkamer ?

 

Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nog maar het begin van de interieurdesign kwaliteiten die konijnen hebben. Het zal je de komende jaren gaan verbazen wat ze nog meer anders ingedeeld willen zien dan jij als baasje in gedachten had 😉

 

Je hebt dus een heel normaal konijntje in huis gehaald haha.

 

Hoe groot is het verblijf waar hij in zit als je niet thuis bent? Konijnen hebben altijd ruimte nodig, traliekooien / hokken zijn te klein, er moet altijd minimaal een ren aan om genoeg leefruimte te hebben. 1 liever 2 vierkante meter permanente leefruimte per konijn is aan te raden, voor een franse hangoor zou ik eerder de 2 vierkante meter leefruimte kiezen.

 

In dit artikel staat veel info en veel tips over konijnen in huis houden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-huisvesting/post/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis/

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Evee:

Dit is nog maar het begin van de interieurdesign kwaliteiten die konijnen hebben. Het zal je de komende jaren gaan verbazen wat ze nog meer anders ingedeeld willen zien dan jij als baasje in gedachten had 😉

 

Je hebt dus een heel normaal konijntje in huis gehaald haha.

 

Hoe groot is het verblijf waar hij in zit als je niet thuis bent? Konijnen hebben altijd ruimte nodig, traliekooien / hokken zijn te klein, er moet altijd minimaal een ren aan om genoeg leefruimte te hebben. 1 liever 2 vierkante meter permanente leefruimte per konijn is aan te raden, voor een franse hangoor zou ik eerder de 2 vierkante meter leefruimte kiezen.

 

In dit artikel staat veel info en veel tips over konijnen in huis houden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-huisvesting/post/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis/

Aan Ruimte geen gebrek hoor. wij hebben een bench van 122 bij 75, daaraan zit een ren gekoppeld van 2 meter lang en 122 breed.

Maar vond het zo frappant dat hij dat alleen doet als ik de kamer uit loop! Weer wat wijzer dankjewel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat hij genoeg ruimte heeft!

 

Toiletbakken verslepen, omgooien, een rand er af, kleedjes, huisjes verslepen, een kleedje er uit werken of de bodembedekking ergens anders deponeren, dat is eigenlijk het "gewone" huishoudelijke gedrag van konijnen 😉 Ze willen niet altijd wat wij willen haha. Vind het wel altijd erg leuk om er naar te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook erg leuk om hem bezig te zien! het is nog wel even zoeken naar wat hij leuk vind om te spelen, de autootjes van mijn zoontje duwt die zo weg maar een bal boeit hem niet haha maar ja hij mag niet onbeheerd met een plastic autootje spelen. 

Maar hopelijk gaat de tijd dat leren en duidelijk maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .