Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
JUULZxo

Student zoekt een stageplek!

Recommended Posts

Heyhoi!

Mijn naam is Julia en ik volg de opleiding tot biomedisch analist. Ik zit in het vierde leerjaar en in februari loop ik stage. Door omstandigheden heeft mijn school laat aangegeven dat onze klas stage mag lopen.

Ik ben op zoek naar een stageplek op een microbiologisch lab, het liefst op een medisch lab (werken met patiënt materiaal). Ik woon in de omgeving in Rotterdam. Ik heb zelf al veel bedrijven/ziekenhuizen gemaild, maar ze zitten allemaal vol.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen met een stageplek of die familie/vrienden/kennissen kennen die op een microbiologisch laboratorium werken?

Ik zou het heel erg waarderen! 🙂

Groetjes Julia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas geen stageplek voor je of connectie die je er aan kan helpen.

Is het niet een idee om een andere aanpak dan via de mail te kiezen, als je daar zoveel afwijzingen op krijgt?

Dus om bijv. persoonlijk eens een rondje te doen langs de bedrijven en daar zelf je cv+brief af te geven? Veel bedrijven zullen hem vast ook via de email willen, maar dan kun je als je daar toch staat gelijk vragen naar welk specifiek mailadres je het mag sturen, ipv dat het bij een algemeen mailadres uit komt. Bij mega ziekenhuizen werkt dat misschien niet. Maar bij kleinere bedrijven mogelijk wel, hebben ze je gelijk gezien en dus een beeld bij je, en kom je ook een stuk gemotiveerder over dan via de mail te solliciteren naar een stageplaats.

En opvallen, anders doen dan de massa, dat helpt ook altijd. Maar wel op een professionele, nette, zakelijke manier. Vergeet ook niet een foto op je CV. Een link of QR code naar een persoonlijke pagina of filmpje met meer informatie over jouw motivatie en jou zelf. Net een beetje die extra tijd en moeite er in steken, waardoor je opvalt uit de massa.

Dat je niet de "het moet van school dus ik schrijf een mail idee", maar het "ik ben enthousiast en gemotiveerd om eindelijk te beginnen in het werkveld na een aantal jaren studie, wil jij mij helpen de nieuwe generatie in jouw vak te woden!" Best kans dat ze voor iemand die zo enthousiast is best ergens een stageplek vrij kunnen maken 😉

Veel succes met de zoektocht!

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Plus een volledig profiel op LinkedIn. Een oproep op LinkedIn wil ook wel eens helpen. Zoek eens naar Rob Mes, die heeft een heel groot netwerk. Hij heeft al veel mensen geholpen door hun oproep te delen in zijn netwerk, vaak met resultaat.

Succes!

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je universiteiten ook geprobeerd? Afdelingen biologie/biomedische wetenschappen? Of anders aanverwante laboratoria (Hubrecht Instituut in Utrecht, het UVDL in Utrecht)? Kijk op de sites van universiteiten wie er werken en mail ze met ze met de vraag of zij of hun collega's nog studenten zoeken en wat je allemaal qua skills en kennis hebt. Misschien dat zij je door kunnen zetten naar mensen met plek. 90% van het lab werk op uni's wordt gedaan door studenten, dus mijn ervaring is dat het niet zo moeilijk moet zijn om wat te vinden.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Piku:

Heb je universiteiten ook geprobeerd? Afdelingen biologie/biomedische wetenschappen? Of anders aanverwante laboratoria (Hubrecht Instituut in Utrecht, het UVDL in Utrecht)? Kijk op de sites van universiteiten wie er werken en mail ze met ze met de vraag of zij of hun collega's nog studenten zoeken en wat je allemaal qua skills en kennis hebt. Misschien dat zij je door kunnen zetten naar mensen met plek. 90% van het lab werk op uni's wordt gedaan door studenten, dus mijn ervaring is dat het niet zo moeilijk moet zijn om wat te vinden.

Ik heb gister het UVDL gemaild & gevraagd of er plek was, heb nog geen bericht terug gehad. Ik hoop dat ze plek hebben, want het werken met dierlijk materiaal lijkt me juist zo leuk 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja is leuk daar inderdaad! Mooi nieuw gebouw ook. Je zit letterlijk naast de huisdieren - en paardenpraktijken dus je hobbelt er zo naar binnen om wat rond te neuzen als je even niks te doen hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .