Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Koop jij vaak nieuwe dingen voor jouw konijnen?

Accessoires, snacks en speeltjes voor konijnen  

116 stemmen

1. 1. Koop jij vaak nieuwe dingen voor jouw konijnen (buiten de basis voeding & bodembedekking om)?

• Nee, ik koop nooit iets anders dan de basisproducten
      6
    • Ja, ik koop elke maand nieuwe producten
      35
    • Ja, ik koop eens in de paar maanden nieuwe producten
      58
    • Nee, ik bied wel "gratis" spullen aan de konijnen aan (dozen, wcrollen, takken etc).
      17

Recommended Posts

Een nieuwe poll voor bovenaan het forum. Koop jij vaak nieuwe dingen voor jouw konijnen? En dan bedoel ik dingen buiten de basisverzorging (dus de normale voeding & bodembedekking) om. Koop jij vaak speeltjes, snoepjes, snackjes, nieuwe kruidensoorten, huisjes, tunnels, hokjes, dat soort dingen? 

Ik ben ook wel eens benieuwd wat jullie laatste konijnenaankoop geweest is? 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja,  ik koop regelmatig speelgoed. Grashuisjes, wilgenrollen, dat soort dingen. Dat is ook mijn laatste aankoop geweest, samen met voer en verrassingszakjes. Snoepjes en kruiden de laatste tijd wat minder, ik probeer eerst op te maken wat ik in huis heb. Kleine speeltjes zoals een wilgenbal koop ik niet, die hebben ze met zijn vieren in een half uur gesloopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook regelmatig wat nieuws. Soms om het zelf uit te proberen voor de webwinkel, soms omdat ik weet dat ze het leuk of lekker vinden. Als ik zelf echt iets kies is het inderdaad meestal ook wat sloopspeelgoed, of een sloopbare tunnel of huisje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Nooit' is te weinig, twee maal per jaar misschien te veel. Ik koop dingen wanneer ze nodig zijn. Mààr het meeste maak ik zelf of is gewoon gratis. Bv, de nachthokken maak ik bijna altijd zelf van restjes hout, dus nachthokken koop ik niet, ik maak gewoon een nieuwe wanneer het nodig is. Veel speelgoed koop ik ook niet: hun stenen buis hadden we nog liggen van vroeger en voor de rest krijgen ze een bult takken in hun ren die ze dan mogen fijnfrutselen of kartonnen dozen of zo. Kost niets. Een eetpot of drinkpot hebben we ook vaak nog liggen, na een goede schoonmaakbeurt zijn die dingen vaak nog als nieuw. 

Ze hebben wel wat gekocht speelgoed, zoals deze: 

49947359_2016583811966190_2330227016021850151357_2016583741966197_25374819986251

zo van die kleine dingetjes. 

Eén nachthok heb ik wel gekocht, vooral als reserve, voor mocht er eens ruzie zijn, dat dan toch elk nijn een hok heeft en ik vond dit hok zo leuk en best wel betaalbaar: 

50574063_2016583695299535_63708280607819

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bestel om de zoveel maanden wat, dan zijn de huidige speeltjes en tunnels kapot. Ik koop vooral eet/sloopbare tunnels en speeltjes. Een enkele keer een plastic speeltje als ik hem er leuk uit vind zien, maar meestal zijn die niet zo populair.

Huisjes koop ik niet, die zijn allemaal te klein voor mijn Muffin en al helemaal voor Muffin en Monster samen. Als ik een doos heb krijgen ze die (ze mochten laatst de kerstboomdoos hebben, wat een blijheid toen haha), en verder heb ik eet/sloopbare tunnels voor ze.

Losse kruiden heb ik nog nooit gekocht, maar ik voer sinds een tijdje wel kruidenhooi en ik zie ze altijd zo enthousiast graven naar de plukjes kruiden dat ik wel wat losse kruiden wil proberen als extra.

Mijn laatste aankoop was een konijnenpaneelren van 20 euro om dingen mee af te kunnen schermen en een gouden hondendrinkbak (eindelijk een bak die niet omgekieperd wordt en groot genoeg is). Daarvoor een speeltje die eigenlijk voor vogels was want Monster was jarig en een hooi/zadenklokje voor dierendag, maar dat waren allemaal geen bestellingen. De laatste bestelling was in juli.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Piku:

Daarvoor een speeltje die eigenlijk voor vogels was want Monster was jarig en een hooi/zadenklokje voor dierendag, maar dat waren allemaal geen bestellingen. De laatste bestelling was in juli. 

Er staat ook nergens dat het bestellingen moeten zijn. Het is gewoon een algemene vraag. Of je het in de plaatselijke dierenwinkel,  de supermarkt of ergens online koopt is de vraag niet 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites