Spring naar bijdragen
Ingeborg

Buitenkonijnmaatje ram gezocht

Recommended Posts

Dag, 

Ons konijn is net overleden, we zoeken een nieuw maatje voor ons wat schuwe maar nieuwsgierige konijn (vrouwtje). Bij voorkeur iemand die in de gelegenheid is om langs te komen met het konijn, om te kijken of het matcht, omdat die van ons niet veel gewend is en niet opgepakt kan worden. We hebben veel buitenruimte (tuin) en zoeken een stevig en tam konijn dat graag aandacht wilt. Amsterdam Zuid-Oost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, welkom! En sterkte met het verlies van je konijn. 

Wat ik je alleen maar kan aanraden als er hier niemand een ram voor je heeft is om naar een konijnenopvang te gaan en daar even rond te kijken en te vragen naar de mogelijkheden. Daar zitten zo ontzettend veel konijnen, alle soorten en maten en allerlei karakters. Er zit er vast wel eentje tussen die bij jouw konijn past. Ook heb je dan geen gedoe thuis als het blijkt dat ze niet bij elkaar passen, je laat de konijnen namelijk in de opvang kennis maken. Voor een keertje kan je je konijn dan vast wel meenemen ondanks dat ze niet opgepakt wil worden. 

Een lijst met konijnen opvangen vind je hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In amsterdam heb je de DOA. Volgens mij werken die ook veel met pleeggezinnen.. Wie weet zit er toevallig net een mogelijke partner in de buurt van waar je woont en is bij jou koppelen een optie, je kan het altijd eens navragen!

https://www.doamsterdam.nl/konijn/ik-zoek-een-konijn/

@Fluf en Tinus is daar vrijwilliger, misschien dat die er meer van weet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer dat ik dit berichtje nu pas zie. Inderdaad zijn er bij DOA (Dierenopvang Amsterdam) heel veel leuke mannetjes die een vriendinnetje zoeken. Uiteraard wordt de koppeling goed begeleid en zorgen we voor een optimale match, waarbij de konijnen altijd de beste zorg krijgen om te zorgen dat het stressniveau zo laag mogelijk blijft en er een gelukkig setje ontstaat. 

Mocht je nog vragen hebben dan kun je die natuurlijk altijd aan DOA stellen, maar ik vrees dat je nu al een fijne man voor je bunny hebt gevonden.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites