Spring naar bijdragen
Evee

De konijnenherberg zoekt pleeggezinnen (voor jonge konijnen) in /bij Moergestel

Recommended Posts

Konijnenopvang de konijnenherberg zoekt pleeggezinnen, met name voor jonge konijnen, zie dit bericht van hun facebook pagina:

Citaat

PLEEGGEZINNEN VOOR JONGE KONIJNEN GEZOCHT

Vind jij jonge konijnen ook zo schattig? En zou je wel de lusten en niet de lasten daarvan willen hebben? Dan ben ik op zoek naar jou!
Lees even het hele berichtje. Bij interesse stuur een mail naar lonnekewagener@outlook.com ovv pleeggezin

Momenteel wordt er erg veel contact gezocht omdat mensen een of meerdere 'oeps' nestjes hebben. Dat zijn konijnen waarvan niet gepland was dat ze op de wereld zouden komen. Bv doordat mensen denken dat ze twee vrouwtjes hebben en dan ineens verrast worden.

Omdat ik tegenwoordig naast alle rammen ook alle voedsters laat castreren, moeten deze jonge konijnen minstens tot de leeftijd van 4 maanden blijven.

Ik zoek daarom pleeggezinnen waar deze jonkies tijdelijk mogen wonen tot ze oud genoeg zijn om geholpen te kunnen worden. In een pleeggezin krijgen ze meer aandacht en het geeft mij lucht voor andere konijnen. En zelf kun je dan een hele poos genieten van deze schattige beestjes, en op het moment dat ze groot worden komen ze mooi weer terug!

WAT ZOEK IK concreet als pleeggezin:

-je kunt de konijnen ruimte bieden. Voor zowel opvang binnen als buiten geldt dat je daarvoor de diertjes minstens 3 vierkante meter op één verdieping kunt bieden. Dit betekent dat je een hok hebt met daaromheen een ren (die ik je desgewenst kan lenen) en dat die ren buiten afgedekt is ivm roofdieren

-de konijnen zitten apart van je eventuele eigen konijnen

-je woont in de buurt en/of wilt op en neer rijden op momenten dat bv de rammen gecastreerd moeten worden of de konijnen een booster (enting) nodig hebben.

-je hebt tijd en zin om met de beestjes bezig te zijn.

-jouw konijnen zijn volledig gevaccineerd

-je besluit niet halverwege de periode dat de konijnen terug moeten naar de opvang, oftewel: ik moet op je kunnen rekenen.

WAT KUN JE VERWACHTEN?

-een hoop gezelligheid met hoge aaibaarheidsfactor 1f609.png

- je maakt geen kosten. Voer, bodembedekking en hooi gaat via ons

-je hebt voor langere tijd konijnen in huis. Ofwel komen ze met hun moeder ofwel komen ze nadat ze gespeend zijn. In het eerste geval blijft de moeder tot 8 weken bij ze en komt dan vast terug naar de opvang. In beide gevallen blijven de konijnen tot ze 4 maanden oud zijn. Je hebt ze dus ofwel vanaf piepjong tot 4 mnd oud, ofwel vanaf 2 maanden tot 4 maanden oud.

-de konijnen worden (indien ouder) volledig gevaccineerd voordat ze naar een pleeggezin vertrekken (maar hebben als ze jong zijn dan nog wel een booster nodig)

Ps. Delen onder je (konijnen)vrienden is natuurlijk fijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .