Spring naar bijdragen
Shan Tell

DIY binnenhok/kast vraag.

Recommended Posts

Hi, ik krijg binnenkort 2 konijntjes en ik ben van plan zelf een hok te maken.

Ik was van plan een vrijstaand hok te maken. Simpel van hout en gaas, maar nu kwam ik dit tegen (zie foto).

Zou ik hier ook het hok in kunnen bouwen, er zit bij mij een deur, de deur die er nu zit haal ik natuurlijk weg. De ruimte bij mij is groter dus het zal een groter hok worden. de ruimte is ook in de woonkamer (daglicht/warmte/gezelligheid) en niet op de gang zoals op de foto. De bunnys zullen van ong 9 ochtend tot 11/12 avond rond kunnen huppelen en de rest van de tijd in het hok.

Is dit wat of kan ik liever een hok los in de woonkamer neerzetten ? Als er verder nog tips zijn hoor ik deze graag!

- Bunny newbi

965D4FAE-0FAF-4D3E-B305-8F61189F6C72.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich zou je prima onder een trap een hok kunnen bouwen, ik neem aan dat dat je vraag is? 

Let wel op dat het voor een koppel minimaal 2 vierkante meter permanente leefruimte (dus waar ze altijd 24/7 dus, in kunnen) moet zijn, liever zelfs nog groter dan dat. Hoe groter de ruimte, hoe hechter en gelukkiger je koppel zal zijn. Kleine ruimtes vergroten de kans op ruzie en ongewenst gedrag. En daglicht / zonlicht is ook wel belangrijk voor konijnen, dus het moet ook geen echt donker hol zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .