Ga naar inhoud

Lege Wc-rol met eten erin goed of slecht?


Mickey_Malu

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik heb pas ergens gezien dat ze eten(zoals wortel hooi en dat soort dingen) in een lege wc rol doen en dan dichtvouwen. Mijn konijntjes vinden het heeel leuk om dingen te zoeken in het stro en zo dus het leek me leuk om zoiets ook te maken alleen ik vroeg me af of het niet slecht voor ze is als ze karton binnen krijgen🐰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen gaan er echt voor zitten om de volledige wc rol op te eten. Op zich is dat niet zo erg, karton verteert wel, ze keutelen het dus gewoon uit.

 

Maar voor konijntjes die erg gevoelig voor verstopping zijn kan het wat droge kost zijn, die als ze niet voldoende erbij drinken - verstopping veroorzaakt. Is dat het geval, dan kun je beter niet te veel karton geven. 

 

Zelf heb ik gelukkig nooit konijntjes gehad die er last van hadden .Hier geef ik dus gerust kartonnen dozen, wc rolletjes, eierdoosjes etc met wat lekkers er in of als gooi-speelgoed aan de konijnen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .