Spring naar bijdragen
Evalien Bosma

Voedstertje houden bij ouders?

Recommended Posts

Ik heb een nestje, waarvan ik graag 1 wil houden. Heeft iemand ervaring hier mee? Papa is gecastreerd en ik zou dan een voedster erbij willen houden zodat ik koppeltje heb met 1 ram en 2 voedsters. Kan dit ? Of beter alle Nijntjes bespreken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde gedaan, alleen met dit verschil dat het nestje slechts een levend konijntje bevatte. Dus het leek vanzelfsprekend dat ze zou blijven. Natuurlijk is iedere situatie anders, maar hier was het geen succes. De ouders waren en zijn nog steeds een hecht koppel, en de dochter werd vaak buitengesloten. Uiteindelijk hebben we bij de opvang nog een vierde konijn erbij laten koppelen. Nu gaat het beter, maar omdat ze niet allemaal bij elkaar zijn gezocht op karakter, is het toch nooit one big happy family geworden.

Kortom, ik kan het niet aanbevelen.

Je zou het kunnen proberen als je genoeg ruimte hebt om de dochter apart te zetten met een eigen vriendje als het niet werkt. En dan moet je maar hopen dat de relatie tussen je bestaande koppel goed is gebleven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Je zou het kunnen proberen als je genoeg ruimte hebt om de dochter apart te zetten met een eigen vriendje als het niet werkt. En dan moet je maar hopen dat de relatie tussen je bestaande koppel goed is gebleven.

Dit zou ook mijn advies zijn. 

Konijnen koppelen gaat echt op karakter. Wij kunnen als baasjes wel leuk kiezen wie met wie samen leeft, maar konijnen hebben daar toch echt wel een sterke eigen mening over. Vaak kies je als baasje toch verkeerd. Je kan beter de konijnen laten kiezen 😉 Maar ja, met een nestje gaat dat niet. Als je de plek hebt, de mogelijkheid hebt voor 2 aparte koppels, als het niet als groepje klikt. Kun je het zeker proberen. Maar zorg dat je wel de ruimte en mogelijkheid hebt voor een plan B, voor het geval het niet lukt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .