Ga naar inhoud

Hooi & dierenarts


JUULZxo

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik ben een tijdje niet meer online geweest, maar ik heb een paar vraagjes.

 

Weet iemand welk hooi lange & "stevige" stengels bevat? Ik heb een zak van 2 kg mountain hay van natures best, maar daar zitten hele fijne sprietjes in, het lijkt net dat het soortvan fijn gemalen is.

 

En mijn 2 konijnen moeten binnenkort weer naar de dierenarts, de een moest 25 december al & de ander 15 februari. 

Kan ik ze allebei meenemen voor 1 afspraak? Of moet ik het 1e konijn al nu inenten en de ander pas in februari?

 

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het natures best hooi word niet meer gemaakt, dat is bijna niet meer te krijgen ook.

 

 Hoe de stengels zijn ligt vaak ook aan de grassoorten die in een hooimix zitten 😉 Van een fijn gras kun je nooit stevige stengels oogsten. Veel weide en bergweide hooisoorten bevatten een mix van grassen met wat stevigere en wat dunnere sprietjes door elkaar.   Timothy hooi bevat vaak mooie, lange, stevige stengels. Dat kun je ook puur kopen.

 

Qua lange stengels heb ik nu het bunny nature hooi in het assortiment, zijn niet allemaal dikke stengels, maar wel lang en groen.

 

Ik zou ze lekker samen laten inenten. Scheelt vaak ook in de kosten.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

het barn-i kruidenhooi heeft trouwens ook mooie lange, groente stengels. Maar ook niet allemaal even dik.

 

Als je mooie lange stengels wil kom je meestal uit op de wat losser geperste hooibaaltjes. De stevig geperste balen zijn over het algemeen van gesneden / gehakseld hooi gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker als het wintermaanden zijn, zoals december en februari, dan kun je ze prima in februari bijv. samen in laten enten. Kunnen ze er voor de zomer weer tegenaan en voor alle volgende jaren zijn ze dan mooi samen aan de beurt 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .