Ga naar inhoud

Konijnen samen


Yoideyo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb pas nog een forum geplaatst over dat mijn voedster niet at. Nu is dat voorbij.

 

Ik heb mijn ram (gecastreerd) bij het vrouwtjeskonijn neergezet, en nu zijn het beste vriendjes. Soms rijdt mijn ram op haar, maar volgensmij bepalen ze de rangorde.

 

Nu is mijn vraag: Hoe weet je dat allebei de konijnen voldoende brokjes eten, i.v.m. dat mijn voedster ziek was.

 

groetjes,

Suzanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een advieshoeveelheid eten uitrekenen voor het gewicht dat jouw konijntjes hebben. Die hoeveelheid mag je aanpassen als het nodig is, dus of meer of minder afhankelijk van hun conditie. Soms is minder brok en groenvoer nodig zodat ze goed hooi eten, soms is juist wat meer brok nodig als de konijntjes moeten aankomen en aansterken.

 

In dit artikel staat veel uitleg over voeding:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit blijft moeilijk bij konijnen die samen zitten. Ik blijf vaak een tijdje kijken of ze allebei goed eten. Meer kan je niet doen denk ik. Soms als eentje iets extra nodig had voerde ik die uit de hand. Gaf ik ze op die manier  iets meer dan de andere. 

Hetzelfde met het leggen van keuteltjes ook dat kun je niet zien en dat maakt het moeilijker. Mijn ervaring is als je je konijnen goed kent weet je vaak al snel als het gedrag iets anders is dan normaal. Weeg ze regelmatig en houd het bij dat doe ik ook bij mijn konijnen. Weegschaal in de ren bakje erop iets lekkers in je hand en dat weten ze snel genoeg.

succes knuffels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .