Ga naar inhoud

Hoe krijg je een geslaagde groep van 4

Desiree van Aalderen

Aanbevolen berichten

Hallo bunnybunchers,

Het is al weer een tijdje geleden en daarom ben ik er behoorlijk uit qua kennis over konijnen. Dit komt omdat ik al een paar jaar een tevreden dwergkoppeltje heb. Een gecastreerd mannetje uit de opvang met een voedster die al bij mij was en eerder gekoppeld was aan een FH (overleden). Al een tijdje hebben de twee een prachtig paradijsje bij ons "forever-home", wat tijd werd na vaak te zijn verhuisd. Nu heb ik mijn vriend een beetje aangestoken met het konijnenvirus en hij is ijverig bezig met het bouwen van een groot hok met grote ren (12m2). Hij wilde er graag meteen 4 FH's "in gooien" maar dat heb ik al uit zijn hoofd gepraat. De twee kleintjes blijven tot hun laatste halte bij ons en komen dus sowieso ook in de grote ren & dan wordt het te krap voor nog 4 FH's. Maar we willen er natuurlijk wel graag een stel reuzen bij, ik ben gewoon verliefd op het ras! 

Eerst was mijn idee om een mannetje en een vrouwtje te zoeken en het mannetje te castreren. En dan pas koppelen in de nieuwe ren (wat dan nog neutraal terrein is) als de ram er klaar voor is. Maar nu besef ik me dat ik al een gecastreerd mannetje heb en er dus ook nog twee vrouwtjes bij zouden kunnen. Maar wat is de ideale groep van vier? Want we willen natuurlijk voorkomen dat het ineens vechten wordt. Werkt het om 3 vrouwtjes en 1 gecastreerd mannetje te hebben?

Graag jullie advies of ervaring met betrekking tot groepen van 4/ 2 setjes koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .