Ga naar inhoud

Flake eet alleen hooi uit wc


Flake911

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Flake is 8 weken en eet alleen hooi uit zijn toiletje. Er hangt ook een ruif met hooi. Daar eet hij nauwelijks van. Ik heb de ruif ook nu ook nr de wc geschoven maar hij eet het toch liever uir zn wc.

 

Ik ben ook bezig met hem zindelijk te maken. Dat gaat tot nu toe wel goed. Vandaag 2 plasjes maar buiten zn wc gedaan.

 

Maar nu mijn vraag. Ik lees dat nijntjes geen hooi lusten die vies is (logisch). Hoe zou ik hem het beste hooi kunnen aanbieden? Als ik zn wc blijf bijvullen dan zit tie binnen no-time vol natuurlijk.

 

Ik doe eerst een klein laagje houtkorrels, stro (vraag mij niet waarom, ik lees bijna overal dat er stro in de hok gedaan word), en daarna een flinke laag hooi.

Moet dit anders? 

 

Jullie zijn de experts 😃

Alvast bedankt! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker laten eten 🙂 Hier ligt het hooi standaard in de wc's. Dat helpt ook goed bij zindelijkheid. Ja, je moet het wel wat vaker verversen, maar als ze zorgt dat er meer dan één plek is waar het hooi ligt is het ook goed. Toch eten ze het hier ook het liefst uit de wc's. Ik geef 2 momenten van de dag vers hooi. De wc bakken zijn hier wel zo ruim dat er plek is om te keutelen naast waar het hooi ligt, het blijft dus wel een halve dag eetbaar. Eén koppel heeft cavia-traliekooi-onderbakken als toiletbakken, het andere koppel kattenbakken (zonder kap). 

 

Stro is voor buitenkonijntjes nodig ivm isolatie bij koude temperaturen. Stro mogen konijnen eten, zitten veel onverteerbare ruwvezels in die goed zijn voor de darmwerking. Er zitten alleen niet zoveel voedingsstoffen in. Maar het is een goed middel tegen verveling, helpt tegen kou, en het is goed voor de darmen. Voor buitenkonijnen is het in ieder geval in het nachthok / schuilhok nodig. In de toiletjes hoeft het niet persee hoor. Daar is een absorberende bodembedekking + wat hooi om te knabbelen eigenlijk voldoende in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .