Ga naar inhoud

Terra expert of selective?


Domii

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel ben ik in overleg met de da gestopt met brok. Tot nu toe kregen ze care+ en deden het super erop.

echter vanwege darmklachten toch ermee gestopt. Ze krijgen nu alleen hooi (ben ervan overtuigd dat t voer en hooi anders was)

 

Nu overweeg ik als de darmen “gereset” zijn over te stappen op terra expert. Echter raadt de dierenarts selective aan.

Graan was toch juist niet zo gezond waarom pleiten ze er dan zo voor? Wat geven jullie en om welke reden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste verschil is dat de terra expert graanvrij is, en de supreme selective niet. Ik ben een paar jaar terug overgestapt van selective op terra en mij bevalt het heel erg goed. 

 

De meeste dierenartsen zijn niet zo heel erg up to date qua konijnenbrokken, en supreme heeft goede promotie gevoerd bij dierenartsen in nederland om op de schappen te komen daar. Dat is dus het "bekende goede". Terra doet nauwelijks aan promotie in Nederland, is dus veel onbekender. De meeste dierenartsen kennen de brok vermoed ik niet eens, weten niet eens wat er in zit.  Wat je niet kent, adviseer je ook niet. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ook Terra Expert en dat bevalt mij erg goed. Mijn ram had regelmatig last van buikpijn/gas en ik heb al verschillende soorten voer/groen weggelaten om te kijken of het beter zou gaan. Toch kwam het regelmatig terug.

Inmiddels had ik mij verdiept in graanvrij voeren van paarden met buikpijn/koliek en naar aanleiding daarvan dit ook maar eens geprobeerd bij mijn konijn (paarden en konijnen hebben best veel overeenkomsten qua vertering/voeding) en ik ben heel tevreden. Ze eten het ook super graag! Ze krijgen nu dagelijks veel hooi, verschillende gedroogde kruiden en een beetje Terra Expert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .