Spring naar bijdragen
Jykiria

Hallo! Even voorstellen...

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Na erg lang aandringen bij mijn vriend heb ik hem dan toch over de streep gekregen: we hebben sinds midden december twee hangoortjes, Flo & Fran! Deze twee jongedames zijn nog erg jong, beiden geboren begin oktober '18, vermoedelijk niet van hetzelfde nestje maar ze zitten wel al de hele tijd samen en kunnen het prima vinden met elkaar. Ik had al eerder konijnen, maar dit is het eerste stelletje dat  (momenteel nog?) binnen woont; ze hebben een ruim hok en een nog ruimere ren waar ze (steeds onder toezicht) hun gang kunnen gaan.

Verder gebruikte ik het forum al vaak om mij in te lezen en voor te bereiden op hun komst, en hoop hier in de toekomst nog veel nuttig en leuke info te vinden! 😊

Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op bunnybunch!

In dit artikel staan veel tips & uitleg voor als je nieuwe konijntjes hebt, als je vragen hebt kun je ze altijd op het forum stellen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom! Ik hoop dat het goed blijft gaan met de dames... Hoe zitten ze gehuisvest als ze niet onder toezicht in de ren kunnen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Deeskuh88:

Welkom! Ik hoop dat het goed blijft gaan met de dames... Hoe zitten ze gehuisvest als ze niet onder toezicht in de ren kunnen? 

Ze hebben een binnenhok van ongeveer 160 x 80 x 60cm in onze woonkamer. Ze kunnen wel minstens 8u per dag uit hun hok in de ren (deze is nog eens 2,5m2 erbij), en meestal zelfs langer. We proberen te zindelijk te maken en als dat lukt is het de bedoeling dat ze de ren ook kunnen gebruiken als er niemand bij is - mits natuurlijk alles rabbit-proof maken 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Jykiria:

Ze hebben een binnenhok van ongeveer 160 x 80 x 60cm in onze woonkamer. Ze kunnen wel minstens 8u per dag uit hun hok in de ren (deze is nog eens 2,5m2 erbij), en meestal zelfs langer. We proberen te zindelijk te maken en als dat lukt is het de bedoeling dat ze de ren ook kunnen gebruiken als er niemand bij is - mits natuurlijk alles rabbit-proof maken 🙂

Ik wil niet vervelend zijn, maar de kans dat op die ruimte de dames samen kunnen blijven als ze opgroeien en gaan puberen is echt zeer klein. Twee dames zijn meestal niet zo een goede match, te veel hormonen. En dan ook nog 16 uur per dag op zo een klein terrein, dat is vragen om problemen.  Grotere ruimte kan helpen, voor twee dames zou ik minimaal 4 vierkante meter permanente leefruimte aanraden. Maar ook dan is de kans niet heel erg groot dat dit goed blijft gaan. Dan moet je echt het geluk hebben dat de karakters matchen, en dat is niet zo vaak bij dames onderling. 

Zorg dus dat er een plan B is: Beide dames een eigen gecastreerd maatje als soortgenootje, twee aparte koppels dus. In twee aparte verblijven die elk 2 vierkante meter permanente leefruimte of meer hebben.  Of als dat niet mogelijk is, houd er dan rekening mee dat je één dame moet afstaan en "omruilen" voor een gecastreerde ram die qua karakter wel bij de overgebleven voedster past. Meer koppelinformatie / info over parnerkeuze lees je in dit artikel: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-koppelen/post/koppelen-van-konijnen/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze niet zindelijk worden zou je misschien ergens een restje vinyl op de kop kunnen tikken dat iets groter is dan de ren. Dan hebben ongelukjes geen gevolgen voor je vloer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .