Spring naar bijdragen
Evee

Hoe kiezen jullie een hondenpension?

Recommended Posts

Toen wij Keiko nog hadden was er voor ons geen keuze, toen brachten wij de honden naar de fokker van Keiko. Die hebben ook een hondenpension en kenden zijn karakter en kuren. Dat gaf ons een veilig gevoel, omdat Keiko echt geen makkelijke hond was. Daar waren echt super ruime kennels en hadden de honden echt een flink speelveld aan de kennels vast (per 2 kennels zo een veldje). Keiko en Qila aten en sliepen dan in een aparte kennel, net als thuis. Overdag liepen ze samen los op het speelveld dat aan hun kenneltjes grensde. Voor met Keiko een hele fijne oplossing. Qila verzamelde daar altijd steentjes op het grasveld en bracht die dan naar binnen in haar kenneltje haha. Aan het eind van de vakantie had ze dan een hele stenenverzameling. Het punt is alleen dat het 2 uur rijden is vanaf waar we wonen naar de fokker. Nou hoeven de honden niet vaak naar pension, daar neem je geen honden voor. Maar als het nodig was moest je dus voor je vakantie 4 uur in de auto zitten om de honden weg te brengen, en 4 uur om ze weer op te halen. Best een rit, hoewel het natuurlijk wel gezellig is de fokkers weer te zien.

Nu Keiko er niet meer is, en wij dit jaar in ieder geval voor één weekend een hondenpension nodig hebben, twijfelen we een beetje. Rijden we weer naar de fokker van Keiko? Met als voordelen het bekende, de ruimte, de mensen die je kent en waarvan je weet dat ze ook lekker wel dagelijks even met je hond knuffelen. Of zoeken we een pension in de buurt? Qila is een hele lieve hond. Dominant naar andere honden, eigenzinnig en sterk. Maar ook ontzettend lief, aanhankelijk en knuffelig. Ze kan goed alleen zijn, maar in de praktijk is dat bijna nooit nodig. Ze gaat zelfs met mij mee naar de loods als ik werk. Ze slaapt niet meer in de kennel maar gezellig binnen in huis (samen met Hiro de kat, op de bank, echt super schattig!)

Nou heb ik dus wel een pension echt heel vlak bij gevonden, waar ik in ieder geval van één iemand positieve verhalen over heb gehoord. Ze worden daar wel 2x per dag uitgelaten op eigen terrein, kijken of ze eventueel met andere honden samen kan, en zo niet spelen ze met een balletje oid met haar. Net wat meer persoonlijke aandacht heb ik het idee. Maar wel kleinere kennels en maar een klein overdekt uitloopje naar buiten.

Ik vind het echt heel lastig waar we goed aan doen. Ik voel mij toch al schuldig dat ze niet mee kan en naar een pension moet. Waar baseren jullie de keuze op? Het punt is ook dat het nu maar een weekendje is. Dus ik overweeg nu dus een pension te kiezen in de buurt, om het een keer te proberen voor die 4 daagjes. En als het bevalt, dan in december/januari als we langer vakantie hebben, haar daar ook heen te doen. Zo niet, dan kan ze altijd nog naar de fokker van Keiko.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niemand? haha.

Inmiddels hebben we besloten om de vakantieopvang hier in de buurt voor een weekendje te proberen in april. En afhankelijk van hoe dat gaat, dan verder te zien. Best wel spannend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je inderdaad niet helpen met het uitkiezen van een pension, (een paar jaar geleden heb ik even gewerkt in een 'goed' pension, maar wat ik daar zag heeft me 100% overtuigd mijn honden nooit naar eender welk pension te sturen. Ik bedoel maar, als dàt al een goed pension was: het vroor er zo hard binnen dat de drinkbakken 's ochtends één blok ijs waren; honden mochten twee maal per dag tien minuutjes buiten, de rest van de dag in het binnenhok; speciaal voer wat werd meegegeven, werd niet gevoerd, iedereen dezelfde korrel en dezelfde hoeveelheid; meegegeven mandjes en kussens werden niet gegeven, want stel je voor dat ze kapotgebeten werden, enz.), maar wil je wel succes wensen. 

Succes. ☺️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha dankjewel! Het is jammer dat wij niemand weten / kennen die in huis kan om op alle dieren te passen, dat zou voor ons op zich ook een oplossing zijn. Maar dat willen wij alleen overlaten aan iemand die wij echt vertrouwen. En zijn allebei onze families echt geen hondenmensen. 

Klinkt trouwens niet goed, jouw ervaring 😞 Toch was dat bij de kennel van de fokker van Keiko gelukkig wel goed, daar heb ik echt het vertrouwen in. 

Eten wat je meegeeft moeten ze gewoon voeren. Qila zou ook echt last van de spijsvertering krijgen als dat niet zo was, ze is vers vlees gewend, als je die brok geeft gaat ze mega aan de diarree. Daar ben je als pension toch ook niet blij mee lijkt mij...  Wij geven meestal alleen een simpel ikea badmatje mee, dat is ze gewend van thuis, en niet erg als ze het sloopt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .