Ga naar inhoud

Konijn gedraagd zich anders na dood nestje


Hanne Pelgrims

Aanbevolen berichten

Beste konijnenliefhebbers,

 

Mijn konijn is exact 1 week geleden bevallen van twee dode babykonijntjes. De volgende dag at ze weer zoals normaal. Nu een week later, gedraagd ze zich toch wat afzijdig en zit vaak stil los van het feit dat ze goed eet/drinkt. Ziet ze er misschien vanaf dat ze 2 babykonijntjes verloren heeft? Zo ja, wat te doen? Zal het overgaan als ik haar over een aantal weken terug bij de gecastreerde ram zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is er maar weinig over psychische problemen bij konijnen bekend. Konijnen hebben wel een heel ander soort band met hun jongen dan mensen hebben, het is toch meer instinct en overleven bij prooidieren als konijnen. Maar ik kan mij voorstellen dat het verlies van een nestje wel inpact kan hebben. Je ziet ook vaak dat konijnen rouwen na verlies van een partner, dat die ook gedragsveranderingen krijgen of stoppen met eten. Maar het kan ook simpelweg door eenzaamheid komen, dat je het gedrag nu ziet veranderen. 

 

Het kan inderdaad zijn dat dat straks overgaat als ze weer gekoppeld is. Laten we het hopen dat ze daar weer gelukkig van word. 

 

Houd wel goed in de gaten dat ze verder geen signalen geeft dat er medisch gezien iets mis is. Als je dat wel opmerkt, direct naar de dierenarts. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .