Spring naar bijdragen
Emesejuliette

Rare ‘schurft’ plek op buik

Recommended Posts

Hallo,

ik heb sinds vrijdag een nieuwe cavia bij mijn andere cavia gezet(deze was alleen door overleden vriendinnetje) alleen nu heeft mijn nieuwe cavia een rare plek op haar buik. Het lijkt op schurft maar dat zit toch meestal niet op de buik? Het zit rond een tepeltje. Ook heeft ze er(nog) geen last van. Ze is rond de 8 weken oud dus echt nog een ukkie. Mijn andere cavia heeft nooit schurft gehad. Is het misschien een schimmel dan? 

Help! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar komt de nieuwe cavia vandaan? Heeft ze wel goede voeding, met voldoende vitamine C gehad?

Cavia's zijn inderdaad gevoelig voor huidziektes, schurft, schimmel, ringworm etc. Maar meestal begint dat inderdaad niet op de buik, hoewel het daar wel voor kan komen. Het is dus niet uitgesloten dat het het niet is. 

Ik zou even langs de dierenarts gaan voor een test, die kunnen wat huidschilfers onder de microscoop leggen en zo gelijk zien wat het is en het juiste middel voorschrijven. Dan weet je ook gelijk of het besmettelijk is voor je andere cavia of niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .