Ga naar inhoud

Welke ondergrond bij zere hakjes


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Wat voor ondergrond gebruiken jullie bij zere hakjes?

 

Het is de bedoeling dat m'n konijn naar binnen komt (moet alleen nog even overleggen met vriendlief) omdat ze EC heeft en daardoor waarschijnlijk ook zere hakjes heeft gekregen, haar achterpootjes zijn sowieso zwakker geworden door de EC.

 

Maar nu vroeg ik mij af wat jullie voor ondergrond gebruiken, tapijt, welk tapijt? Of gewoon vinyl? En wat leggen jullie in de kooi/wc? (De kamer waar ze dan zouden komen ligt laminaat)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ze nog binnen zaten gebruikte ik voor mijn konijntjes vinyl. In het toilet gebruik ik nu zaagsel met een laag hooi er overheen. Lees ook dit stukje info: https://www.bunnybunch.nl/informatie/Pododermatitis-zerehakjes/ 

Hieruit blijkt dat hooi een goede bodem is, geeft het minste wrijving. Pas op met fleece ondergrond, dit schijnt weer veel wrijving te geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droge, niet ruwe bodem is het prettigst voor konijnen met zere hakjes.

 

Er was laatst iemand die had van die zachte, rubber achtige speeltuintegels in een konijnenren gelegd, met daaroverheen vinyl, zodat ze niet aan die tegels konden knagen. Vond ik ook nog niet zo een slecht idee, dan heb je een zachte, verende ondergrond, maar wel iets wat makkelijk schoon te houden is en droog te houden is bij konijnen (vinyl). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .