Ga naar inhoud

Goed hooi gezocht


Evee

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Rifca:

Uitzoeken waar ze het inkopen en een bb-hooi op de markt brengen? 🤪

Zoiets. Ik vind het vrij prijzig. Ik betaalde voor Vitakraft €2,09 voor een kilozak.

 

8 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Kruidenhooi van Dieza dan?

Dat ruikt goed en lekker.

En dat kost 21 euro voor 20 kilo en dat is inclusief verzenden

Klopt. Het is redelijk groen, maar wel vrij stug en er zitten wat takken in. Voor mij is het grote nadeel dat het een geperst blok is, en aangezien ik hooikoorts heb sta ik met een mondkapje in de garage de hooiemmer te vullen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Marjoleink:

Zoiets. Ik vind het vrij prijzig. Ik betaalde voor Vitakraft €2,09 voor een kilozak.

 

Klopt. Het is redelijk groen, maar wel vrij stug en er zitten wat takken in. Voor mij is het grote nadeel dat het een geperst blok is, en aangezien ik hooikoorts heb sta ik met een mondkapje in de garage de hooiemmer te vullen. 

O, nee dat lijkt me niet heel handig.

 

Ik vind het echt goed hoor. Alle 6 de konijnen en 4 cavia's eten het echt heel goed.

Moet soms wel 3 a 4x Per dag bijvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook prijzig, daarom was ik zo blij dat ze Vitakraft aten.

Maar de afgelopen dagen helaas nauwelijks dus ben ik toch maar weer gezwicht. Toen ik dit vanmorgen in de ruifjes werd er direct weer enthousiast van gegeten.

Maar ik blijf zoeken maar een alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Ik ben benieuwd welk hooi jullie op dit moment allemaal voeren.

Ik gaf eerst hooi van de Welkoop (eigen merk), gemixt met Pets Own Choice Premium hooi 1kg zak. Dit ging best goed. 

Toen het bijna op was heb ik een zak Pets Own Choice Premium van 2 kg gekocht bij de Pets Place. Het zag er mooi groen uit maar het viel me toch wel tegen hoeveel stof er nog in zat... Daarna Happy Home hooi gekocht maar dat lijkt toch bijna stro. Stug, niet fris, bah! De konijnen eten het ook niet, dus dat gaan we maar als stro gebruiken dan. 

Nu bestel ik mijn boodschappen best vaak bij AH en zag ik dat ze daar Vitakraft Alpenweidehooi voor 1,29 per kg hebben. Zakje meebesteld en ik was best wel verrast door de kwaliteit eigenlijk! Prachtig groen, frisgeurend hooi. Nu al aan 3e zak begonnen en tot nu toe telkens mooi groen en er wordt goed van gegeten.

 

Afgelopen weekend waren we bij Hornbach en daar hadden ze ditzelfde hooi in balen van 5kg staan voor 5,95! Het zit daar niet vast in het assortiment, maar dit hadden ze goedkoop kunnen inkopen. Het is heel iets minder groen, maar ziet er verder prima uit. Hoop dat ze het net zo goed eten als de kilozakjes van de AH.

 

Als jullie nog tips hebben voor ander goed, maar niet te duur hooi...? 

 

(Heeft iemand trouwens het timothyhooi van de Intratuin wel eens geprobeerd? Het is een kilo voor 4,99. Ziet er op de plaatjes natuurlijk mooi uit, maar kent iemand het?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Vitakraft 5kilo balen heb ik ook geprobeerd. Eerste zak ging goed, dus twee nieuwe gehaald maar die heb ik maar weggedaan. Ik ben dus niet echt tevreden over de stabiliteit van de kwaliteit.

 

Ik geef nu intratuin bergweidehooi (Timothy hooi niet gezien en dus ook niet geprobeerd). Dit eten ze goed, maar met 8 euro voor 3 kilo wel erg prijzig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wilde ik ook net typen Rifca, mijn konijnen eten ook Intratuin bergweidehooi. Inderdaad prijzig, maar steeds zakken hooi weg moeten doen omdat ze het niet eten kost ook geld. Dit hooi is echt het enige dat mijn konijnen graag en veel eten. Ik heb ook wel eens bergweidehooi van GroenRijk gekocht, maar dat was zó droog. Dat moesten ze gewoon niet. Ook ander hooi eten ze niet zo goed.

Dus dan maar redelijk duur hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de luxe dat ik de beste baaltjes uit kan zoeken zelf in de webwinkel, maar de laatste tijd (eigenlijk vooral sinds de droge zomer vorig jaar) is de kwaliteit heel wisselend. Tussen twee pakken van hetzelfde merk kan echt flink verschil zitten. Logisch ook, want als je hooi oogst van een akker zit er ook flink verschil in: hoeveelste snede het is, hoe het weer is geweest enz.

 

Ik pak meestal een baal pets own choice premium weidehooi als basis. Ik meng er zelf ook altijd kruiden en gedroogde grassoorten uit de webwinkel doorheen. En hooi van andere merken. Op dit moment het Bunny nature vers grashooi. Het barn-i kruidenhooi gaat er ook altijd wel goed in, maar dat vind ik met 4 flinke hooi-eters wel wat prijzig, van die 500 gram pakjes. Dat is dus meer af en toe voor de verwennerij dat ik het er door meng 🙂 Maar het is lastig, soms denk je echt iets goeds gevonden te hebben, maar valt het een latere levering toch echt weer tegen. (het jr farm was de eerste keren dat ik het bestelde supermooi bijvoorbeeld, maar deze baaltjes zijn echt weer minder mooi, zo jammer!).

aangepast door Evee
typte natures best ipv pets own choice, maar natures best bestaat niet meer helaas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger (voor Natures best) had ik altijd JR farm. Dat aten ze ook goed, maar opgegeven moment waren de grote balen niet meer te krijgen. Alleen nog kleine zakjes en dat is met 7 konijnen niet aan te slepen...

 

@Okki ik snap precies wat je bedoeld. We hebben onze konijntjes denk ik te hard verwend ☺️

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Het bergweidehooi van Intratuin klinkt goed maar is wel vrij prijzig inderdaad. 

Nog vergeten te zeggen maar ik meng ook wat kruiden, luzerne en gedroogde grasmix door het Vitakraft hooi. 

We wachten af hoe de 5 kg baal ontvangen zal worden, en anders misschien toch ook maar eens wat bergweidehooi proberen. Of een mix... Of toch weer Pets Own Choice premium weidehooi mengen met goedkoper hooi... of... 🤔😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Kona corn biologisch geprobeerd, ben er niet weg van en wat belangrijker is de moppies ook niet. Stoffig, geel en korte sprietjes. Heb nu een pak Pillow Wad Farmer's secret en dat geheim ben ik nog aan het zoeken, speld in een hooiberg, vrees ik. Wel redelijk lange steeltjes, maar ook erg geel, ruikt naar niks, ook veel hele hele korte sprietjes die ze echt niet eten, de moppies eten het lange spul wel redelijk.

 

Voor de webshop is het waarschijnlijk niks, maar ik haalde vaak hooi bij Intratuin: groen, lange stelen, ruikt lekker, weinig kruim, werd goed gegeten. Maar het zit vrij los in een grote zak van drie kilo en kost €9,= . 

 

Het is misschien wel erg Nederlands, maar ik vind het vaak zo "zonde" dat al dat kruim gewoon in de GFT-bak belandt, want de moppies eten het niet en al dat stof is ook niet echt best voor hen. Ik had in de zakken Kona Corn steevast een flink aantal stokjes/vingerdikke takjes (stond niet op de verpakking) dat wel mooi meeweegt, maar volgens mij niet echt tussen het gras op de Alpenweiden groeit! Ik wist niet van wat voor bomen die stokjes kwamen dus heb ik ze niet gegeven. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, al dat stof dat achterblijft onderin de zak vind ik ook zo jammer! En ook de korte sprieten die ze gewoon laten liggen en lekker vertrapt worden...

Ik zie dat Intratuin nu een speciale dierenspecialfolder heeft. Het kruidenhooi is in de aanbieding (2+1 gratis) en ook het gewone hooi (2 balen van 5 kg voor 7,99). Dat is niet het bergweidehooi waar jullie het allemaal over hebben, maar heeft iemand toevallig ook ervaring met dit "gewone" Intratuinhooi? Want dat is dus 80 cent per kg...geen geld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wissel het een beetje af, in de ochtend krijgen ze op het moment Vitakraft Alpenweidehooi en in de avond Puik kruidenhooi (allebei van de Hornbach). 

 

Het hooi was vrijdag sneller gegaan dan ik dacht, en tegen de tijd dat ik er achter kwam was de Hornbach al dicht. Omdat ik geen zin had om 's ochtends vroeg op zaterdag meteen de deur uit te moeten om hooi te halen, toch maar even bij de supermarkt een pak meegenomen. Had het net zo goed niet kunnen doen, ze hebben er geen enkel sprietje van gegeten, en kon om 9 uur alsnog naar de Hornbach rijden 😂.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-9-2019 at 11:29 zei Rifca:

Die Vitakraft 5kilo balen heb ik ook geprobeerd. Eerste zak ging goed, dus twee nieuwe gehaald maar die heb ik maar weggedaan. Ik ben dus niet echt tevreden over de stabiliteit van de kwaliteit.

 

Ik geef nu intratuin bergweidehooi (Timothy hooi niet gezien en dus ook niet geprobeerd). Dit eten ze goed, maar met 8 euro voor 3 kilo wel erg prijzig.

 

De Vitakraft 5 kg baal is hier afgekeurd... 🙄 Ze eten er nauwelijks van, terwijl ze normaal echt goed hooi eten! Zelfs wanneer ik het meng met kruiden, luzerne en grasmix dan halen ze het lekkers eruit en laten bijna al het hooi liggen. Zo balen dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-9-2019 at 20:00 zei Ewa van der Linden:

Probeer hooi van de boer de meeste konijnen eten dat beter

 

Dat vind ik op de een of andere manier een beetje spannend... Ben zo bang dat er vanalles tussen zit waar ze ziek van kunnen worden en ik ben zelf geen plantenkenner dus kan echt niet zien wat ze wel of niet zouden mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het doet, kun je het beste paardenhooi kopen. De spijsvertering van een paard lijkt best veel op die van een konijn en veel van de planten die giftig zijn voor konijnen, zijn dat ook voor paarden. Over het algemeen zijn paardenbaasjes best ook kieskeurig mbt hooi, dus als je besluit bij een boerderij te halen, let dan echt op dat het wel geschikt is voor paarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .