Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Oeps, haha, als ik het te druk heb maak ik dat soort stomme foutjes! Ik heb ook al iemand hooi ipv stro gestuurd┬á­čś▓

Ik maak het maandag voor je in orde, sorry!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal morgen een bestelling plaatsen bij rosewood, vandaag gingen de laatste kleine doosjes meadow menu de deur uit, (heb de grotere dozen nog wel) en er zijn ook een paar snacks (bijna)op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rosewood is nog niet binnen, verwacht het volgende week wel. Als het goed is komt er maandag nieuwe voorraad van de terrra brokken binnen. Kruiden zouden ook komende week weer geleverd moeten worden.

Straks ook nog wat vracht wegwerken wat er al staat, maar ik nog niet ingeruimd heb en nog niet op voorraad heb gezet, oa barni hooi.

Elmato zal ik de komende week weer bestellen, opeens een stormloop op de huisjes van dat merk haha, iedereen is vast z'n konijnen naar buiten aan het verhuizen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-5-2019 at 14:20 zei Evee:

Rosewood is nog´╗┐ niet binnen, verwacht het volgende week wel. Als het goed is komt er maandag nieuwe voorraad van de terrra brokken binnen. Kruiden zouden ook komende week weer geleverd moeten worden.

Straks ook nog wat vracht wegwerken wat er al staat, maar ik nog niet ingeruimd heb en nog niet op voorraad heb gezet, oa barni hooi.

Elmato zal ik de komende week weer bestellen, opeens een stormloop op de huisjes van dat merk haha, iedereen is vast z'n konijnen naar buiten aan het verhuizen.

Oh, top! Ik wilde inderdaad net vragen wanneer je die schuilhuisjes van Elmato verwacht ­čÖé Die zijn groot genoeg als nachtverblijf voor twee middelgrote konijnen toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er aan welk huisje je kiest, maar bijvoorbeeld het elmato buitenhuis is een prima schuilhok voor een koppeltje klein / middelmaat konijnen. Ik heb er zelf ook bij elk koppel ├ę├ęntje staan, zie foto:

konijnenrennen-nieuw-klein.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik ga vanmiddag de bestelling doorsturen. Soms zijn ze snel, dan zou het bijv. vrijdag al binnen kunnen zijn. Maar soms kan er ook met gemak 2 weken tussen zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elmato is besteld, ook de buitenhuizen ­čÖé

De terra brokken staan ook weer op voorraad. En zojuist kwam er een levering met super kwaliteit hooisoorten binnen ­čÖé┬áNieuw in het assortiment! Zal er morgen foto's van maken en het online zetten.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Had jij eigenlijk nog dat overzichtje kunnen vinden wat je gemaakt had over verschillende soorten graanvrij voer @Evee

Deze?

Naam voeding Vezels Eiwit Calcium Fosfor Anti coccidiose middel Granen Soja Hoofdingredi├źnt Opmerking
Beaphar Nature 25 13 0,6 0,4 Nee Nee Onbekend Timothy hooi  
Vadigran Terra Expert 24,9 15,7 0,58 0,39 Nee Nee Ja Timothy hooi  
Supreme Selective Naturals Grain Free 22 14 0,6 0,4 Nee Nee Ja Timothy hooi Vermoed dat het hoofdingredient eigenlijk soja is, als je de verschillende vormen van soja die er in zitten zou optellen.
Rosewood Meadow Menu 19,7 12,7 0,7 0,3 Nee Nee Nee Weidegrassen en kruiden  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahh ok ­čÖé┬áDat had ik volgens mij als reactie ergens getypt.┬á

Beaphar nature en rosewood meadow menu zijn beiden geperste brokken. Rosewood meadow menu is dan echt de zooi-vrije variant, die zijn echt GMO-vrij en soja vrij. En heeft ontzettend veel grassen en kruiden als ingredi├źnten. E├ęn maar is wel dat ik de enige ben die het voer in NL verkoopt, in Engeland is het wel te krijgen (en ook naar NL te bestellen hoor). Beaphar nature is beter te krijgen in Nederland.┬á

Qua ge├źxtrudeerde brokken heb je keuze uit de vadigran Terra Expert, Supreme Naturals Grain Free, en de Cuni Complete Adult, die mist trouwens nog in bovenstaande overzichtje. Van die drie gaf ik dan de voorkeur aan de terra expert, omdat die weinig soja bevat.Maar de supreme grain free is wel weer op meer plekken te krijgen.

Mijn ervaring is dat ge├źxtrudeerde brokken wel wat makkelijker gegeten worden door konijnen dan geperst. Maar geperste brokken zijn minder verhit geweest, en dat zou beter zijn voor de voedingswaarde en spijsvertering.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, Interesant... ! Wat is GMO trouwens?

Ik denk dat ik, als dat mogelijk is, van de soja vrije variant dus Beaphar nature en rosewood meadow menu en de Terra Expert wel eens wat zou willen proberen als ik door mijn hhst heen ben.  Hoeveel verpakkingen zouden er in 1 x verzendkosten verzonden kunnen worden? kleinere verpakkingen? Ik weet van de HHST dat het 1 verpakking is, maar dat is 15 kg. Ik weet natuurlijk niet of er dan bv 5 van de 3 kg in 1 keer verzonden kan worden

En heb je het over het algemeen wel op voorraad? (of is het handig om ruim van te voren aan te geven ik wil dan en dan graag zoveel bestellen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie trouwens nu dat de Terra wel soja bevat, aldus de info op je website

Samenstelling:
Timotee hooi, Erwtenvezel, Aardappelzetmeel, Zonnebloemzaadschroot, Lijnzaadschroot, Raapzaadschilfers, Wortel, Veenbes, Lijnzaad, Zonnebloemolie, Chicoreiwortel, Calciumcarbonaat, Kruiden (basilicum, rozemarijn, brandnetel, koriander, munt), Soya eiwit concentraat, Lysine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staat ook gewoon in mijn eigen overzicht, haha duh. Wel weinig soja. Van de geextrudeerde graanvrije brokken die er waren vond ik het de beste optie. Helaas eten ze bij mij de rosewood brokken niet goed, ik had die wel liever gegeven. 

GMO = genetisch gemanipuleerd. Dat houd in dat de planten bijv. zo aangepast zijn dat ze zelf niet dood gaan door bestrijdingsmiddelen, maar onkruiden er omheen wel. Met als gevolg dat gmo zaden / planten dus minder gezond zijn, meer gifstoffen bevatten. (ook om andere redenen kunnen ze aangepast zijn, maar ik ben persoonlijk echt geen fan van gmo-producten). 

Qua verzending wisselt het een beetje wat voor combinatie je zou maken. Als ik jou was zo ik een beetje puzzelen met de hoeveelheden als je ze in je winkelwagentje gezet hebt. Over het algemeen kun je wel 5 zakken bestellen voor de normale verzendkosten, daarboven denk ik dat het al snel verspringt naar de hogere kosten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanx, 

Ik heb het van Beaphar even na gevraagd, daar zit geen soja in 

Beste Michelle,

Hartelijk dank voor je reactie via onze website.

Er is geen soja in de Nature konijnenvoeding aanwezig.

Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, maar als er nog vragen zijn, vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Brigitte van den Broek

Customer Care

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor het navragen, ga ik dat in mijn overzichtje ook aanpassen. 

Van mijn man heb ik vandaag te lang door gewerkt haha, ik ga raar doen. Ik het had het over "het kaviaar onder het konijnenvoer".┬á┬á­čĄú

Maar er staan nieuwe, luxe hooisoorten online, voor de echte fijnproevers. Zoals dit hooi, waar ik dus voor opperde om het te verkopen als het kaviaar onder het konijnenvoer ­čśë┬á

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/amerikaans-timothy-hooi-250-gram.html

Zo, nu nog even gamen en dan is er morgen weer een dag ­čÖé┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat mn "crazy bunny lady" shirt en konijnentoms (schoenen) geluk brengen, vandaag 2 nieuwe afhaal klanten gehad tot nu toe, nav mijn advertenties ­čÖé┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou wel graag de proefverpakking (500 gram) van cuni complete en de proefzakjes van Beaphar nature en rosewood meadow menu willen proberen. De Cuni complete is nu niet op voorraad, enig idee wanneer die binnen komt?

En zou dit eventueel via brievenpost verzonden kunnen worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor brievenbuspakjes is de kleinverpakking van de cuni complete te dik. Ik denk dat ik die al binnen heb, ben nu in de loods om de vracht van gisteren in te ruimen, dus zal zo even kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mocht je deze week bestellen: hemelvaartdag (donderdag) werkt postNL niet en is ons postpunt gesloten.

Wat ik dus woensdag verzend, zal pas vrijdag bezorgd worden. Donderdag kan ik dus niets verzenden,  gaat dus vrijdag pas naar het postpunt,  en zal pas zaterdag bezorgd worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor wie gemist had al het beaphar hooi en stro uit productie is gehaald (op het timothy hooi na): Het kruidenhooi is inmiddels bij beaphar zelf echt helemaal op, ook niet meer te bestellen dus. Ik heb nog een paar zakjes liggen, maar kan dus niet meer bij bestellen, op=op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites