Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Knap hoor, dat je dit allemaal in je uppie doet. 👏🏻 Ik hoop dat je ook genoeg rust pakt, zodat we allemaal nog lang van de Bunnybunchdiensten kunnen genieten. Heb je jezelf wel een leuk kerstpakket gegeven? 😄

Tja, dat rust pakken is wel een beetje een probleem, ik kan dat eigenlijk alleen goed als ik ook echt niet thuis ben. Als ik thuis vrij ben ga ik namelijk toch gewoon aan het werk (niemand neemt het ook van mij over, dus na vakanties is het altijd mega druk om alles in te halen, dat is ook niet lekker). Mijn man heeft ook een drukke baan, thuiswerken is leuk hoor, maar vanaf 7 uur in de ochtend tot een uur of 8 's avonds werken we door op het moment, we missen het "werken als je op het werk bent" ritme. Maar ja, veel dingen zijn toch belangrijk, en pak je dan toch gewoon op.

Ik heb wel vakantie in de planning rond de kerst, ik denk dat ik dan halve dagen werk en de rest lekker even wat tijd voor mijzelf neem. Dan kan ik wel de klusjes oppakken die nog moeten (inventariseren, administratie) en wel een beetje verdeeld nog verzenden wat er aan bestellingen binnen komt, zonder echt vol aan het werk te zijn. Mijn man kon geen vrij krijgen (hoewel hij nog wel dagen op moet maken?!) dus die hoopt ook een beetje op half rooster te kunnen draaien in die periode. Het lijkt er op dat hij de kerstdagen wel vrij is, en oud&nieuw moet werken. Dat is in ieder geval iets 😄

Ik heb mijzelf geen kerstpakket gegeven haha, maar iemand van bunnybunch wel! Ik kreeg namelijk ook een secret santa pakje, terwijl ik zelf helemaal niet mee doe! Super lief, en met een lavendel douche-bar er in, en lekkere thee-soorten dus wie het ook was, die heeft aan zien komen dat ik dat wel kon gebruiken 😄 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 551
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

In Spanje is natuurlijk de bestelling van Sinterklaas 😅

Nieuw in de webwinkel, konijnen-kaartjes!     Simpel, maar zoo leuk vind ik zelf! 😄  Eigenlijk laten maken zodat ik ze zelf kan versturen bij bestellingen als daar reden / aanleidi

Ach ze had de opmerking al aangepast en er toch een proficiat aan toegevoegd, ik denk dat het iets anders over kwam dan ze had bedoeld. En ik heb soms het idee dat mensen denken dat bunnybunch een gro

32 minuten geleden zei Evee:

Tja, dat rust pakken is wel een beetje een probleem, ik kan dat eigenlijk alleen goed als ik ook echt niet thuis ben. Als ik thuis vrij ben ga ik namelijk toch gewoon aan het werk (niemand neemt het ook van mij over, dus na vakanties is het altijd mega druk om alles in te halen, dat is ook niet lekker). Mijn man heeft ook een drukke baan, thuiswerken is leuk hoor, maar vanaf 7 uur in de ochtend tot een uur of 8 's avonds werken we door op het moment, we missen het "werken als je op het werk bent" ritme. Maar ja, veel dingen zijn toch belangrijk, en pak je dan toch gewoon op.

Ik heb wel vakantie in de planning rond de kerst, ik denk dat ik dan halve dagen werk en de rest lekker even wat tijd voor mijzelf neem. Dan kan ik wel de klusjes oppakken die nog moeten (inventariseren, administratie) en wel een beetje verdeeld nog verzenden wat er aan bestellingen binnen komt, zonder echt vol aan het werk te zijn. Mijn man kon geen vrij krijgen (hoewel hij nog wel dagen op moet maken?!) dus die hoopt ook een beetje op half rooster te kunnen draaien in die periode. Het lijkt er op dat hij de kerstdagen wel vrij is, en oud&nieuw moet werken. Dat is in ieder geval iets 😄

Ik heb mijzelf geen kerstpakket gegeven haha, maar iemand van bunnybunch wel! Ik kreeg namelijk ook een secret santa pakje, terwijl ik zelf helemaal niet mee doe! Super lief, en met een lavendel douche-bar er in, en lekkere thee-soorten dus wie het ook was, die heeft aan zien komen dat ik dat wel kon gebruiken 😄 

Doe jij de webwinkel helemaal in je eentje Evee? Beetje offtopic van je bericht maar ik heb als newby nu ook eens van de webshop besteld en was zeer tevreden, heel erg lief ook van dat feestdagenkaartje 🥰 Dus dan voor je goede zorg voor de pakketjes, zelfs in zo'n drukke tijd!

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Rosinda:

Doe jij de webwinkel helemaal in je eentje Evee? Beetje offtopic van je bericht maar ik heb als newby nu ook eens van de webshop besteld en was zeer tevreden, heel erg lief ook van dat feestdagenkaartje 🥰 Dus dan voor je goede zorg voor de pakketjes, zelfs in zo'n drukke tijd!

Fijn dat je tevreden bent en bedankt voor de complimenten 😊

Ja, ik ben zzp-er. Ik krijg soms wel hulp hoor, mijn man springt soms wel bij. Vaak op de maandagochtend, om de weekend bestellingen die dag weg te kunnen krijgen. Maar die heeft er ook gewoon een fulltime baan naast.  En ik kan ook wel eens beroep doen op familie, dan komt mijn moeder bijvoorbeeld helpen met het maken van verrassingszakjes 😂 Mijn vader regelt via zijn werk de verzenddozen en mijn zwager het vulmateriaal. Stiekem helpen er dus nog wel wat mensen achter de schermen mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had gisteren onverwacht toch een soort "vrije dag". Stiekem best lekker. Het huishouden is in ieder geval weer een keer op orde 🤣 Ik werd namelijk gisterochtend wakker met keelpijn & verkoudheid. Dat was dus wel even spannend. Gistermiddag kon ik terecht voor een test, en rond middernacht kreeg ik de uitslag al: gelukkig negatief, geen corona.

Maar de positieve kant is dus dat ik morgen en begin volgende week dus nog wel open ga voor afhalen: ze krijgen naar assortiment & niet naar inschrijving zoals het er nu uit ziet. Afhalen kan wel alleen op afspraak, want ik zit niet full-time in de loods.

Daarna ga ik even een tijdje op 50% draaien, rond de kerst en oud en nieuw. Tussen 24 december en 5 januari heb ik een soort vakantie 😉 Vanaf 5 januari dan weer normaal geopend. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is gisteren nog wat vracht binnen gekomen, dat staat nu online. Maandag verwacht ik ook nog een levering (oa. barn-i hooi & tijssen producten).  Ik verzend nog t/m a.s woensdag "normaal". Daarna dus even op een wat lager pitje. Dat heb ik nodig ook.

Afhalen kan vanaf nu alleen op afspraak, dat laat ik de komende weken zo.

Op het moment heb ik wel flink griep, ik ben wel in de loods vandaag (als ik het vol kan houden), omdat het normaal op vrijdag mijn openingstijden zijn en dit eigenlijk de laatste dag voor mijn vakantie was met vaste openingstijden. Ik vind het ook niet prettig als mensen voor een dichte deur staan. Maar ik ben dus heel erg voorzichtig, hou veel afstand en het is echt afhalen bij de deur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik verzend morgen & overmorgen nog gewoon zoals normaal, daarna op "vakantieschema". 

PostNL kan de zendingen echt niet meer aan op het moment, reken er dus niet op dat je het nog voor de kerst hebt. Op het moment gaat de berichtgeving van "een limiet op het aan te maken labels"  tot "Geen buitenlandse verzendingen verwerken" en "veel postpunten gesloten". 

Ik zal dus om problemen in januari te voorkomen nog wel proberen regelmatig wat te verzenden en mijn vakantie, maar het is niet zo snel als normaal. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, de limiet op het aan te maken labels zit er op, ook voor mijn webwinkel. Voor de rest van december mag ik dus per dag maar een bepaald aantal aanleveren. Gelukkig heb ik toch vakantie in de planning staan 😅

Dit is de melding die ik krijg van myparcel, die inmiddels ook geen nieuwe klanten meer aannemen en het aantal karren dat per locatie gehaald kan worden op een stop hebben / beperkt hebben.

Citaat

Samen hebben we afgelopen tijd veel extra pakketten verwerkt en we zien nog steeds een enorme stijging voor de komende tijd. Om ons netwerk draaiende te kunnen houden is het nodig om de toestroom van pakketten te beperken voor alle verzendende klanten. Daarom hanteren we per 21 december tijdelijk een maximaal aantal pakketten dat per dag kan worden voorgemeld. Is dat maximum bereikt? Dan is het niet meer mogelijk om een label of barcode te genereren. Je krijgt een (fout)melding te zien zodra je een zending aanmaakt. De volgende dag komen er weer nieuwe labels en barcodes beschikbaar. We begrijpen heel goed dat deze aanpassing vervelend is voor jou en dat het jouw proces verstoort. Dit is in deze uitzonderlijke tijd nodig om zoveel mogelijk pakketten goed te kunnen verwerken en bezorgen. Houd voor een actuele status omtrent de ontwikkelingen deze pagina in de gaten.

Dit betreft momenteel alleen pakketzendingen binnen Nederland.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is nu ook wel echt extreem hoor, ik snap wel dat er ergens een grens is. Niet alleen bij postNL, maar bij alle vervoerders.

Nieuwe distributiecentrums om meer pakjes aan te kunnen, schieten ook niet zomaar spontaan uit de grond. Dit jaar was bij postNL al 40% aan de capaciteit toegevoegd, maar ze hebben nu gewoon hun grens bereikt met dat de meeste winkels gesloten werden en er bovenop de decemberdrukte (die dit jaar al erger was dan andere jaren), nog een eens een extra piek kwam door die winkelsluiting.  Ik denk niet dat iemand dit in deze mate had kunnen voorzien. 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, die is al verzonden. Ik zal even kijken of ik kan zien waar het pakje nu is. 

Goed nieuws, het zit in de bus van de bezorger 😄 

22 december 12:17
Bezorger is onderweg
Bezorgtijd: vandaag tussen 15:10 en 17:10

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij hebben ze een inhaalslag gemaakt. Er zijn op het moment van mij nog maar 11 pakjes onderweg en die zijn van gisteren en eergisteren. Alle oudere pakjes zijn inmiddels wel bezorgd.

Vooral brievenbuspakjes lijken er op het moment ook erg lang over te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg net ook een melding dat de bezorger onderweg is 😄 

Ik vind overigens niet dat PostNL hier nog veel te verwijten valt, dit is buiten proportie. Ik erger me ook altijd dood aan mensen die roepen 'Het is elk jaar hetzelfde, weten ze het nu nog niet?!', ja alsof jij niet wist dat je Sinterklaas/kerstcadeaus nodig had 🙄 ik heb voor zover mogelijk alles in november besteld. Alleen ergerlijk dat ze wel extra rekenen en dat dat niet terecht lijkt te komen bij degenen die er harder door moeten werken.

Overigens terwijl ik dit typte stopte de bezorger al voor de deur 🥳

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee! Twee waren het er maar! Goed dat je het zegt. Ik had maar 1 in mijn app staan om de één of andere reden maar zie nu inderdaad drie verzendmails. Die derde neemt de toeristische route denk ik. Goed dat je het zegt, dan wacht ik met uitpakken en foto maken tot het compleet is!

Ik kan me niet herinneren dat het ooit eerder drie dozen waren, echt super veel zeg!

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei Evee:

Nou, dat gaat lekker. Ik ging de verzendkosten aanpassen... En dat liep zo mis dat je nu niet meer de optie verzenden kan selecteren bij bestellingen, word aan gewerkt... sorry!

Het is opgelost.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het verzendkostensysteem is volledig op de schop gegooid, omdat ik vanaf januari met behoorlijk wat toeslagen te maken krijg. PostNL wil minder grote pakketten in de bussen, ze zijn van mening dat er te veel half lege dozen verzonden worden. Nou is dat op zich niets nieuws in de verzendwereld, de andere vervoerders rekenen ook toeslagen bij het leven, van toeslagen voor gewicht en formaat tot brandstoftoeslag tot aan de bestemming.

Ik heb besloten om vanaf nu de verzendkosten 100% door te rekenen. Tot nu toe deed ik dat niet, maar dat was best een aardige kostenpost. Zo betaal ik namelijk als zakelijke verzender ook BTW over zendingen, en die rekende ik nooit door.  En toch moet ik wel de rekening van duizenden euro's per maand aan de vervoerder betalen, wel inclusief de btw.

De basisprijs voor een klein pakje (kleiner dan 48 cm en onder de 10 kg) binnen Nederland zal € 6.75 worden.

Voor alles wat groter en/of zwaarder is, komen er extra toeslagen bij.

Het gaat stapsgewijs omhoog van klein pakket naar groot pakket, naar groot+klein pakket, naar groot+groot pakket, enz.

Brievenbuspakje prijs gaat ook omhoog (van 4 euro naar 4.10) en daar reken ik ook de btw op door vanaf januari. Dat doe ik omdat brievenbuspakjes voor mij totaal niet aantrekkelijk zijn: de dozen om iets goed in te verzenden als brievenbuspakje moet ik kopen, en kosten al snel 1 of 2 euro, het zijn vaak echt goedkope kleine bestellingen waar de marge niet op zit, en ik verloor tot nu toe dan ook altijd nog de 21% btw op verzendingen. Kortom: ik leverde er echt op in.

Als je de producten die je wil bestellen in je winkelmandje doet en het adres invult, zullen de verzendkosten automatisch berekend worden. We rekenen door tot 3 maximaal formaat verzenddozen of 6 klein formaat verzenddozen, bestel je meer dan dat, zal het palletzending tarief in rekening gebracht worden.

Het voordeel van de verzendkosten doorrekenen is dat ik qua productprijzen wel weer iets commerciëler kan gaan zitten en dat er meer ruimte is voor aanbiedingen in het komende jaar.

Mocht je willen bestellen en iets geks zien in de berekening van de verzendkosten, meld het dan even!

Ik moet het achter de schermen best nog wel goed zetten, omdat het zowel op gewicht als volume moet kloppen. Zo wegen 6 zakken barn-i hooi maar 3 kg, maar qua volume en omvang valt het wel in een groot formaat pakket. Daar moet ik dus een beetje mee zoeken naar de juiste afstellingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .