Spring naar bijdragen

Recommended Posts

De kruiden zijn binnen, alleen echinacea was niet leverbaar. Daar heb ik nog een heel klein beetje van staan, maar dan is op ook echt op helaas voorlopig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de vorige keer een soort van kruidenveldje besteld, ik geloof dat het van jr farms was. Gijs vond het mega, dus ik wilde er nog een paar bestellen, maar kan het niet meer vinden, klopt dat of kijk ik verkeerd? Ik zie wel de meadow van rosewood, is dat vergelijkbaar? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, net toch maar weer een (erg onhandig en duur verpakte) doos Dual Care besteld. Volgens mij de laatste 😁.
Zo jammer dat dit voer niet meer in gewone zakken verkrijgbaar is! Maar afijn, Lien kan weer 10 dagen dit voer er bij krijgen.

Vorig jaar kwam ze hiermee vlot aan na afloop van de Fenbendazol kuur. In combinatie met juniorbrok, lijnzaadkoekjes, zonnebloempitten en erwtenvlokken moet er nu toch wat meer gewicht op de schaal komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, ze hebben het bij mijn leverancier maar minimaal staan en daardoor heb ik er ook geen ruime voorraad van. Nou is dat van dat product ook niet in enorme aantallen nodig  maar iets ruimer zou wel fijn zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-9-2020 at 12:05 zei Pablo&Lola:

Oeps, hopelijk valt het mee met de bus!

Hoelang blijven de kruiden eigenlijk ‘goed’? Ik ben nog steeds niet door de zakken heen die ik vóór Lola’s overlijden (begin juli) had aangeschaft. 😅

Hier zijn ze een jaar later nog wel echt vers. Dus dat is best lang. Ik bewaar het in zo’n emmer van de Science Selective brokken, daar mix ik altijd wat soorten in door elkaar 🙃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-10-2020 at 10:34 zei Bammyflurry:

Zo, net toch maar weer een (erg onhandig en duur verpakte) doos Dual Care besteld. Volgens mij de laatste 😁.
Zo jammer dat dit voer niet meer in gewone zakken verkrijgbaar is! Maar afijn, Lien kan weer 10 dagen dit voer er bij krijgen.

Vorig jaar kwam ze hiermee vlot aan na afloop van de Fenbendazol kuur. In combinatie met juniorbrok, lijnzaadkoekjes, zonnebloempitten en erwtenvlokken moet er nu toch wat meer gewicht op de schaal komen.

Wsten jullie dat konijnen eigenlijk noten en zaden mogen wat het hoor niet bij het dieet [HEB IK GEHOORD],maar ik denk wel dat ze het mogen ,maar ik zou in kleine hoeveel heden geven of vindt je konijn het lekker?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei buunyhorse:

Wsten jullie dat konijnen eigenlijk noten en zaden mogen wat het hoor niet bij het dieet [HEB IK GEHOORD],maar ik denk wel dat ze het mogen ,maar ik zou in kleine hoeveel heden geven of vindt je konijn het lekker?

Wist je dat konijnen van nature folivoren zijn, bladeters dus? Ze eten echt grassen, kruiden en planten. Noten en zaden horen daar eigenlijk niet bij. 

Beide zijn dus dingen die je echt heel sporadisch, of misschien zelfs beter niet, zou moeten geven. 

Noten horen niet in het voedsel thuis voor konijnen, ik zou het bij voorkeur helemaal niet geven. Als ze een keer iets van een noot eten, vallen ze niet gelijk dood neer hoor, maar noten hebben hele scheve verhoudingen aan voedingsstoffen voor konijnen. Daarmee gooi je de voeding dus echt enorm in de war. Als dat een keer een hapje is, zal het wel meevallen. Zo kan een konijn in de herfst soms best een kastanje of beukennootje oppeuzelen dat in de ren is gevallen, zonder dat dat direct een probleem is, maar ik zou het niet aanraden om die producten puur en/of regelmatig te voeren. Geef je een gemengd voer met noten er in, elke week een knaagstok met noten er aan, dus echt op regelmatige basis noten in de voeding, dan kan dat wel echt flinke problemen geven. Beter niet doen dus!

Zaden mogen ze wel een aantal soorten met mate hebben. Bijvoorbeeld granen, zonnebloempitjes, pompoenpitjes of lijnzaad (bewerkt en tot brok gemaakt). Maar ook met zaden en pitjes moet je wel rustig aan doen omdat ze wel de spijsvertering beïnvloeden (vaak laxerend, dus kan diarree geven) en vaak ook concentraties giftige stoffen bevatten, bij een paar zaadjes/pitjes geen probleem, maar eten ze er meer van dan kan dat wel problemen geven (dat is bijv. bij appel en perenpitjes het geval). Toch zijn er bepaalde zaden die aan de andere kant wel ook weer echt positieve eigenschappen hebben, zoals dus zonnebloempitjes en lijnzaadbrokjes, maar ook dan, altijd echt met mate geven, het mag geen groot deel van de dagelijkse voeding uitmaken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ergens komende week, ik laat het wel weten als ze er zijn 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-10-2020 at 00:39 zei buunyhorse:

In principe krijgen mijn konijnen geen noten/zaden. Alleen dagelijks allemaal 1 zonnebloempit als snoepje. Verder hooi, groenvoer en een beetje bix. Maar een van de konijnen is om onduidelijke redenen afgevallen. Zij krijgt, nadat uit diverse onderzoeken geen oorzaak kon worden gevonden, een poosje dikmakertjes zoals wat meer zonnebloempitten, erwtenvlokken, lijnzaadsnoepjes en dus 'krachtvoer' door haar gewoner brokjes. Met al deze extraatjes is het dubbel zo belangrijk om de keutels in de gaten te houden zoals @Evee ook schrijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, ik ben bij met de webwinkel verzendingen, wat een drukte zeg!

De vracht is voor het grootste gedeelte ingeruimd in de schappen, de binnengekomen voorraad staat online, ik heb nog wat nieuwe bestellingen de deur uit gedaan, het verkoopt zo hard dat ik moeite heb de schappen gevuld te houden... kortom, ik ben weer een beetje bij met de webwinkel! Soms zou ik willen dat ik personeel had haha. Ach ja, het houd mij lekker bezig 😄 

Zonnebloempitjes zijn weer op voorraad! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg op het moment veel vragen over wanneer en of er (rosewood) kerst spulletjes binnen gaan komen.

Die komen weer binnen hoop ik, ik heb er in ieder geval wel op ingetekend! En ik maak ook kerstpakketten en diverse cadeau-tasjes. Alleen.. normaal komen de kerst spullen eind september binnen, maar ivm corona is alles vertraagd. De verwachting was half oktober dat het binnen zou komen, maar dat is nu dus al verschoven naar volgende week. Het is er dus nog niet, maar komt nog wel 🙂 Ik hou jullie op de hoogte!

Alle kerst & sint producten vind je hier:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/kerst-en-sinterklaas/

Er staan al een aantal dingen in zoals "de zak van sinterklaas" met een roodborst hangertje, konijnenpepernootjes en een "roe" 😉 En natuurlijk de knaagklomp.  En de producten die standaard assortiment zijn, maar extra leuk met kerst om cadeau te doen of te krijgen, zoals de klokvormige snacks / speeltjes, de kransen (wilgen & alfalfa), i love hay cubes van rosewood enz.

De zak van sinterklaas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je enig idee wanneer je de Elmato schuilschuur weer binnenkrijgt? Of iets vergelijkbaars dat geschikt is voor konijnen van 2,5 kilo en dat geen 50 euro kost?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zijn besteld, maar Elmato heeft lange, rare levertijden. Ik durf dus geen uitspraak te doen wanneer ze binnen komen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het goed is komen morgen de kerstspulletjes binnen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, ik krijg helemaal zin om de ren met kerstspulletjes te versieren. 😄 Ik denk alleen dat de spulletjes het niet redden tot de Kerst als ik alles nu al aanschaf en in de ren leg. 😅

bewerkt door Pablo&Lola

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ah, ik krijg helemaal zin om de ren met kerstspulletjes te versieren. 😄 Ik denk alleen dat de spulletjes het niet redden tot de Kerst als ik alles nu al aanschaf en in de ren leg. 😅

Hier hetzelfde hahaha... Ik word helemaal hebberig, terwijl ik niks heb met kerstversiering. Maar versiering voor de konijnenrennen dan natuurlijk wel, dus ik vraag mijn vriend alvast om toestemming 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, alleen nog de kleine zakjes. Helaas worden de grote zakken niet meer gemaakt. 

De kleine zakjes zijn op het moment ook niet goed leverbaar helaas. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh balen zeg 🙁. We hebben er net zo'n mooie balans mee gevonden voor Bets. Even op internet struinen of er nog ergens een grote zak te vinden is, anders maar over op de kleintjes.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een drukte in de webwinkel. Straks moet ik nog een uitzendkracht gaan inhuren. Ik verzend konijnenspullen ook steeds verder, van Spanje tot Letland 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites